Bioshock 2 — pokračování se starou grafikou | Kapitola 6
Seznam kapitol
Bioshock z podmořského světa Rupture v roce 2007 šokoval herní svět. Hra sklízela absolutní hodnocení ve všech recenzích a překvapila také svou grafikou založenou na předchůdci Unreal Enginu 3. Po více jak dvou letech přichází pokračování hry, které v recenzích dopadá dobře a my se proto na hru podíváme z našeho technického hlediska.
Bioshock 2 je hrou sice nenáročnou, pokud však chcete za každou cenu a v každé situaci vysoký počet fps, budete možná muset snižovat detaily. Jak je tomu u her vyvíjených souběžně pro PC i herní konzole zvykem, není nastavení mnoho. Několik se jich však přeci jen najde a my si je nyní všechna projdeme.
Shadow Maps
Shadows Maps vypínají dynamické stíny osob. Ve hře to jsou zejména stíny hlavního hrdiny vrhané při chůzi okolo zdrojů světla a pak stíny ostatních postav ve hře. Nastavení je velmi dobře patrné a po vypnutí poskočilo fps z 43 na 48 snímků za sekundu.
High Detail Post Processing
Nastavení High Detail post processing mění práci se světlem a zapíná například efekty jako bloom a HDR. Na na naší srovnávací scéně je to vidět jednak oslněním jiskrou a pak také na svítících částech u zbraně. Vliv na výkon je poměrně malý, u GeForce GT 240 pouze pět snímků za sekundu (75/80 fps).
High Detail Shaders
Nastavení High Detail Shaders vypíná některé efekty počítané pomocí shaderů. U srovnávacího screenu to jsou odlesky na podlaze. Toto nastavení není viditelné hned na první pohled a jeho vliv na výkon není velký, na testovací sestavě jen tři framy za sekundu.
Real Time Reflection
Real Time Reflection vypíná odrazy obrazu na vodě, která se přestává chovat jako zrcadlo. Rozdílů si snadno všimnete, protože voda je ve hře všude, vliv na počet fps je však velmi malý.
Distortion
Distortion mění průhlednost některých materiálů. Pokud je nastavení zapnuté a procházíte proudem vody, stéká voda přes vaše hledí a podobně. Framerate se proto liší jen v těchto specifických případech, ale rozdíl jsem naměřil přes deset snímků za sekundu.