Bioshock 2 — pokračování se starou grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Bioshock 2 — pokračování se starou grafikou

Bioshock 2 — pokračování se starou grafikou

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

18. 2. 2010 03:00 26

Seznam kapitol

1. Update enginu? Ani náhodou 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA 4. Výsledky grafických karet včetně AA (Radeon, DX 9)
5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Závěr

Bioshock z podmořského světa Rupture v roce 2007 šokoval herní svět. Hra sklízela absolutní hodnocení ve všech recenzích a překvapila také svou grafikou založenou na předchůdci Unreal Enginu 3. Po více jak dvou letech přichází pokračování hry, které v recenzích dopadá dobře a my se proto na hru podíváme z našeho technického hlediska.

Reklama
Bioshock 2 — pokračování se starou grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz

Možná vás tato informace překvapí, ale první Bioshock vydaný v roce 2007 nebyl prvním titulem založeným na plnohodnotné verzi Unreal Enginu 3. Ve skutečnosti hra běžela na starší verzi 2.5 (Unreal Tournament 2004), avšak vývojáři z 2K do hry implementovali velké množství technologií z tehdy téměř hotové verze 3, díky čemuž hra vypadala na svou dobu skvěle. Doba však pokročila a co bylo super v roce 2007, není super dnes. Takže jak je na tom druhý Bioshock? Paradoxně stále stejně. Vývojáři se rozhodli Bioshock nepředělávat do současné verze enginu 3.5 a zůstali u verze 2.5 s mnoha vylepšeními. Ptáte se proč? Důvodem bylo soustředění zejména na herní obsah a úspora času. Přepracování hry do nové verze enginu by zabralo čas a vývojáři chtěli hru vydat co nejdříve.

Bioshock 2 — pokračování se starou grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz

Nejspíš je vám jasné, že od enginu s jádrem více jak pět let starým nelze čekat zázraky, když ani nejnovější Unreal Engine 3.5 není v dnešní době špička, a je tomu tak. Druhý Bioshock jakoby z oka vypadl prvnímu dílu a na něco jako lepší grafiku tu téměř nenarazíte. Schválně jsem při testování dvojky zapnul i první díl a rozdíly v grafice jsem téměř nenašel. Ano, některé textury mají u dvojky o trochu vyšší rozlišení, ale tím to tak hasne. Nové efekty tu nejsou a na hře je vidět, že grafika u vývojářů rozhodně nebyla na prvním místě. Ne, rozhodně to po technologické stránce není propadák, ale slovem průměrná až podprůměrná grafiku hry lze jistě označit.

Podobně nulovou pozornost vývojáři věnovali i implementaci vyhlazování hran, se kterou je u Unreal Enginů takový problém. Ano, opět tu chybí a jak vám za chvíli ukážu, rozjet vyhlazování hran je u některých karet téměř nemožné.

Bioshock 2 — pokračování se starou grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz

Co se týče fyziky, ani ta se nezměnila a o fyziku se stará starý dobrý engine Havok ve své staré dobré verzi. Ano, také fyzika zamrzla na úrovni prvního dílu a těšit se můžete na standardní možnosti jako odhazování plechovek a dalších malých objektů střelbou a výbuchy plus efekty s vodou, které byly velmi dobré už v jedničce a u dvojky jsou na některých místech ještě vylepšené. Tím ale veškeré hrátky s fyzikou končí, od prvního dílu opět téměř nulová změna.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama