Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry

Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry | Kapitola 12

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

12. 11. 2013 03:00 44

Seznam kapitol

1. Nový engine? Ale kdeže 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK při nízkém nastavení detailů 4. Výsledky GK při vysokém nastavení detailů 5. Výsledky GK při nejvyšším nastavení detailů 6. Vliv procesoru na hru
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Vliv nastavení na hru IV 11. Galerie in game screenshotů 12. Závěr

Nové Call of Duty s podtitulem Ghosts je i tentokrát postavené na zastarávajícím enginu IW, který má svůj původ v Quake III Arena. Protože však hra vychází i na novou generaci konzolí, byla grafika přece jen vylepšena a rozdíly jsou znát. Nároky na výkon počítače závisí na nastavení detailů, po jejich snížení si plynule zahrají i majitelé slabších strojů.

Reklama
Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Ačkoliv vývojáři s příchodem Call of Duty: Ghosts původně slibovali i zcela novou technologii, skutečnost je jiná a hra je opět postavena enginu IW. Ten oficiálně dospěl do šesté generace. Na rozdíl od minulých dílů však grafika doznala viditelných vylepšení a stáří enginu původem z Quake III Arena není tolik znát. Zlepšilo se jak rozlišení textur a detailnost modelů, tak především použité efekty, jejichž nízká kvality grafiku předchozích dílů dost srážela. Byť grafika jako celek nemůže soupeřit s naprostou špičkou, kterou tvoří Crysis 3, Metro: Last Light nebo Hitman: Absolution, líbí se mi a i na poměry AAA ji hodnotím jako lehce nadprůměrnou.

Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Nároky Ghosts na výkon počítače jako obvykle nejvíce záleží na úrovni nastavení detailů. Pokud chcete hrát se „vším na maximu včetně plnohodnotného vyhlazování hran,“ měli byste mít v počítači pro plynulé hraní ve Full HD rozlišení grafickou kartu s výkonem na úrovni nVidia GeForce GTX 760 nebo AMD Radeon HD 7970. Pokud si vystačíte jen s post processing vyhlazováním a mírně sníženými detaily, jdou nároky výrazně dolů a do zmiňovaného Full HD rozlišení bohatě stačí třeba GeForce GTX 650 Ti Boost nebo Radeon HD 7850.

Relativně vysoké jsou také nároky na výkon procesoru. Pokud požadujete, aby hra běžela za všech okolností zcela plynule, je téměř nutností mít v počítači čtyřjádrový procesor Intel řady Core i5 nebo i7. Pokud vám občasné zatrhnutí v nejnáročnějších situacích nevadí, postačí bohatě dvoujádrové modely řady Core i3 i téměř všechny procesory AMD rodiny FX. O plynulost se naopak obávám u starších počítačů s procesory Intel Core 2 Duo nebo AMD Phenom II.

Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Na co by měli majitelé starších počítačů dále dávat pozor, jsou požadavky na operační paměť. Ghosts se totiž nespustí, pokud v počítači nemáte alespoň 6 GB paměti. Z detailů se pro zvýšení výkonu nejvíce vyplatí přepnutí z plnohodnotného na post processing vyhlazování a snížení kvality stínů včetně efektu ambientní okluze. Zbylá nastavení pomohou sama o sobě už jen mírně. Celkové snížení všech detailů na minimum však funguje velmi dobře a za cenu rozumného zhoršení grafiky vám přinese několikanásobek původního frameratu.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama