Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11

Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11 | Kapitola 11

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

4. 7. 2011 03:00 66

Seznam kapitol

1. Bude patch, nebo nebude? 2. Nové efekty: teselace, POM, stíny 3. Nové efekty: DOF, odrazy, textury 4. Testovací sestava, nastavení, metodika 5. Výsledky GK v DirectX 9 6. Výsledky GK v DirectX 11
7. Vliv procesoru na hru v DirectX 11 8. Srovnávací screeny DirectX 9 vs. 11 (I.) 9. Srovnávací screeny DirectX 9 vs. 11 (II.) 10. Galerie in game screenshotů (DirectX 11) 11. Závěr

Crysis 2 fandy moderních technologií zklamal. Používá efekty na bázi DirectX 9, vizuálně se PC verze příliš neliší od konzolových a hlavně – vypadá hůř než čtyři roky stará jednička. Nebo ne? Vyšel DirectX 11 patch s balíkem textur v HD rozlišení, který vše změnil! Nebudete sice na hru koukat s otevřenou pusou, ale mohu vás ujistit, že DirectX 11 efekty nepoužívá jen na papíře.

Reklama
Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Od vydání Crysis 2 mnozí čekali druhé kolo technologických orgií. To se však nekonalo. Místo toho přišla sice vizuálně nadprůměrná hra, ovšem jen s efekty DirectX 9 a nijak zvlášť vybočující z řady ostatních podobných titulů. Nářek PC fandů špičkové počítačové grafiky však němečtí vývojáři nakonec přeci jen vyslyšeli a dočkali jsme se DirectX 11 updatu společně s balíkem textur ve vysokém rozlišení. Tyto dva balíky Crysis 2 posunují přesně tam, kde jsme je chtěli vidět.

Crysis 2 totiž (nejen) z možností rozhraní DirectX 11 čerpá opravdu hluboce. Některé efekty hra představuje vůbec poprvé (Realtime Local Reflection, Depth of Field počítaný přímo ve 3D, polostíny v závislosti na vzdálenosti stín-stínící těleso, Screen Space Directional Occluion), jiné zase přináší v podstatně větší míře, než jsme byli dosud zvyklí (teselace, Parallax Occluion Mapping). Výsledkem je společně s texturami ve dvojnásobném rozlišení špičková grafika, která snad s výjimkou fyzikálního enginu na plné čáře překonává první díl a bezesporu nastupuje na trůn technologicky nejlépe vybavené hry současnosti. Konečně jsme se dočkali hry, která nabízí DirectX 11 efekty nejen na papíře.

Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Co se týče hardwarové náročnosti, je v nejvyšším DirectX 11 režimu samozřejmě velmi vysoká, naprostý extrém jako u prvního dílu se však nekoná. Pokud vlastníte některou z výkonnějších jednočipových karet, jako je třeba nVidia GeForce GTX 560 Ti či AMD Radeon HD 6950, a ke spokojenosti vám stačí v průměru jen okolo 25 až 30 fps (kdy se hra lehce trhá, ale dá se to snést), můžete si Crysis 2 na to nejlepší nastavení užít třeba i ve Full HD rozlišení klidně hned. Jestliže máte GeForce GTX 580, pojede hra i v rozlišení 1920 × 1200 px plynule okolo slušných 40 fps. Podobně dobře na tom budou i případní majitelé duálních monster, jimž hra na 27" a 30" panelech poběží obdobným způsobem.

No a co dělat v případě, že dostatečně výkonný hardware nemáte a Crysis 2 vám na Ultra nastavení příliš plynule neběží? Jak už bylo řečeno, i v nižším nastavení vypadá hra opravdu dobře, a protože nejsou hardwarové nároky ani na nejvyšší nastavení nijak extrémně přehnané, dovolím si tipovat, že s novou generací karet už bude Crysis 2 na Ultra nastavení hratelný i s běžnými mainstreamovými kartami.

Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Celkově splnil Crytek s vydáním DirectX 11 patche pro Crysis 2 přesně to, v co asi doufal každý technologicky založený fanda počítačových her. Update do hry implementuje velké množství nových technologií, které jsme často dosud nikde nemohli vidět, a posunuje počítačovou grafiku zase o kousek dál. Byť si tentokrát na zadek nejspíš nikdo nesedne, dovolím si tvrdit, že jde po vydání patche o jednu z nejlépe vypadajících her dneška a rozhodně o technologicky nejlépe vybavenou hru (DirectX 11 přináší víc než jen rozdíly patrné při pětinásobném zvětšení).

Velkým mínusem nemusí být ani vydání tohoto balíku až několik měsíců po vydání samotné hry. Crysis 2 díky tomu nedostal nálepku extrémně náročné hry jako jeho předchůdce (což dle názoru tvůrců velmi snížilo prodejnost) a PC hráči mají třeba za rok po koupi nové grafické karty o důvod víc si tento i herně povedený titul zahrát znova. Ačkoliv je totiž Crysis 2 v DirectX 11 režimu plynule hratelný i na dnešním nejvýkonnějším hardwaru, vlastní jej jen zlomek hráčů a většina si bude moct nejvyšší Ultra detaily zapnout až s dalšími generacemi karet.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

 

 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama