Deus Ex: Human Revolution — hra za jedna, grafika za tři
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Deus Ex: Human Revolution — hra za jedna, grafika za tři

Deus Ex: Human Revolution — hra za jedna, grafika za tři | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

29. 8. 2011 03:00 59

Seznam kapitol

1. Roky starý engine s kontroverzní podporou DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

Herní období roku je konečně tady – přichází vydání nejžhavějších titulů. Jako první se na pulty obchodů dostal opravdu těžký kalibr, po Portalu 2 další kandidát na hru roku. Jmenuje se Deus Ex: Human Revolution a stejně jako Portal má starý engine s celkově slabší vizuální stránkou. Fandy technologií příliš nepotěší, hráči si ho ale užijí naplno.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Deus Ex: Human Revolution — hra za jedna, grafika za tři
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: 2 GHz Dual Core CPU
Operační paměť: 1 GB (XP) / 2 GB (Vista a 7)
Grafická karta: nVidia GeForce 8800 / ATI Radeon HD 2000
OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučená sestava
Procesor: AMD Phenom II X4 / Intel Core 2 Quad
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 465 / ATI Radeon HD 5850
OS: Windows Vista / 7

Jak jsme si řekli v minulé kapitole, nový Deus Ex je postaven na několik let starém enginu. Není proto překvapením, že jeho minimální hardwarové nároky nejsou vysoké a bez problémů jim vyhoví i starší počítače. Minimem je dle slov tvůrců dvoujádrový procesor na frekvenci 2 GHz, 1-2 GB operační paměti a grafická karta na úrovni nVidia GeForce 8800 či ekvivalentní ATI Radeon řady HD 2000.

Pohled na doporučené požadavky může na jednu stranu působit trochu děsivě, ani v tomto případě se však není čeho bát. Čtyřjádrový procesor hra rozhodně ocení a velmi jí pomůže, volbu grafické karty však berte jako lehce nadsazenou, s uvedenými kartami vám totiž hra poběží i ve Full HD rozlišení s vyhlazováním hran a nejvyššími detaily stabilně okolo 50 fps. Méně náročným hráčům tak bude stačit karta o něco pomalejší (viz samotná měření).

Testovací sestava

Deus Ex: Human Revolution — hra za jedna, grafika za tři
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,6 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce MSI Big Bang Xpower. Všechny komponenty jsem napájel 650W zdrojem Corsair a k zobrazení jsem použil 27" LCD monitor Dell U2711.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GTS 450 až po AMD Radeon HD 6970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 280.26, pro AMD Radeony pak Catalyst 11.8 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro Tropico 4 v době testování dostupné nebyly.

Metodika testování

Deus Ex: Human Revolution — hra za jedna, grafika za tři
i Zdroj: PCTuning.cz

Deus Ex: Human Revolution bohužel nemá vestavěný benchmark, testovat jsem tak musel přímo hraním hry. Jako testovací lokaci jsem zvolil jednu z počátečních fází hry, kdy se plížíte zničeným výzkumným komplexem v plamenech. Konkrétně jsem vybral jednu z venkovních lokací, kdy jdete slezete z budovy na zem po žebřících, plížíte se okolo beden, dvou automobilů a následně zajdete do jedné z budov. Celá testovací část byla necelou minutu dlouhá a framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Nastavení hry

Deus Ex: Human Revolution — hra za jedna, grafika za tři
i Zdroj: PCTuning.cz

Jako vždy jsem testoval při nejvyšším nastavení detailů a to včetně DirectX 11 efektů DoF a teselace. Fps jsem měřil v rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1200 px v režimech bez a s vyhlazováním hran. Vyhlazování hran lze zapnout přímo ve hře na kartách obou výrobců a nabízí se hned několik režimů. Osobně jsem testoval v klasickém 4× MSAA (režim FXAA Medium), zapnout lze i osminásobné vyhlazování (FXAA High), na kartách AMD Radeon pak lze vynutit i morfologické vyhlazování (režim MLAA).

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama