PCTuning Článek

Deus Ex: Human Revolution — hra za jedna, grafika za tři

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
29. 8. 2011 03:00 59 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Roky starý engine s kontroverzní podporou DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

Herní období roku je konečně tady – přichází vydání nejžhavějších titulů. Jako první se na pulty obchodů dostal opravdu těžký kalibr, po Portalu 2 další kandidát na hru roku. Jmenuje se Deus Ex: Human Revolution a stejně jako Portal má starý engine s celkově slabší vizuální stránkou. Fandy technologií příliš nepotěší, hráči si ho ale užijí naplno.

Reklama
Reklama

Už jsme si tak nějak zvykli, že velká většina pokračování úspěšných sérií v posledních letech používá stále stejné technologie. Pokud už v dané herní sérii vyšel předchozí díl pro současnou generaci herních konzol Xbox 360 a Playstation 3, je téměř jisté, že pokračování bude používat stejný engine a v technologické stránce obou her budou jen minimální rozdíly. Příklady takových her můžeme hledat v sériích jako Call of Duty či Need for Speed. Dalším podobným příkladem jsou hry postavené na univerzálních enginech (například Unreal engine 3), které se vzhledem k velkému vlivu současné generace konzolí také příliš nemění a snahu nabídnou na výkonnějších PC o něco lepší grafiku má je malé procento vývojářů.

Že výše uvedené neplatí jen pro hry s menším rozpočtem, ale také pro AAA tituly nejvyšší kategorie, ukazuje nejen řada již zmíněných herních sérií, ale zatím také nejlépe hodnocená hra letošního roku a kandidát na hru roku — Portal 2. K němu se v dnešních dnech přidává také druhý kandidát na téže ocenění, kterým je nově vydaný Deus Ex: Human Revolution. Zatímco po herní stránce si po dlouhých osmi letech vydané třetí pokračování série odnáší z recenzí ta nejvyšší hodnocení a aktuální průměr na webu Metacritic je vysokých  89, po stránce technologické hra rozhodně excelovat nebude.

Ačkoliv je nový Deus Ex AAA hrou nejvyšší kategorie, je postaven na již více jak pět let starém univerzálním enginu Crystal, který v minulosti používaly například hry série Tomb Raider Legend, Anniversary a Underworld. Ačkoliv sami tvůrci tvrdí, že je engine značně modifikovaný, aby vyhovoval dnešní době, při hraní to není zase až tak patrné. Velmi rychle si naopak všimnete, že je vizuální stránka spíše průměrná až slabší a raději se budete věnovat hře jako takové, která je naopak brilantní. Nic na tom nezmění ani podpora ze strany AMD, díky které engine podporuje DirectX 11 efekty. Druhým dechem je však nutné dodat, že jde vlastně jen o vylepšený efekt Depth of Field a teselaci na některých objektech, přičemž přínos obou efektů je ve hře takřka neznatelný a na obojí se zaměříme v rozboru jednotlivých nastavení. Deus Ex: Human Revolution se v tomto ohledu zařadí mezi další DirectX 11 kontroverzní hry jako DiRT 2 / 3, Dragon Age II nebo H.A.W.X. 2.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning