Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 9
Seznam kapitol
Dirt 4 je další hrou ze série rally her Dirt od Codemasters. Nový díl je velice podobný předchozímu Dirt Rally. Dokonce i nastavení detailů kopíruje stejné položky. Je i optimalizace stále stejně povedená? Na to se podíváme v rozboru. Také otestujeme jestli i zde jsou tak výrazné rozdíly v kvalitě grafiky mezi AMD a Nvidia.
Objects
Nastavuje kvalitu objektů kolem tratě. S nižším nastavením se snižuje detailnost a vykreslovací vzdálenost různých objektů jako například zaparkované vozy kolem tratě. Vliv na výkon je na úrovni chyby měření a tak nemá smysl detail snižovat. Na minimum je kvalita některých objektů otřesná.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Vehicle Reflections
Tento detail má vliv na kvalitu odrazů okolí na vašem voze. Na maximální nastavení se odráží veškeré okolí a to v celkem slušných detailech. Naopak na minimum je odraz mizerný. Vliv na výkon je také velmi vysoký, odpovídající rozdílu kvality odrazu – 42 fps vs. 58 fps.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Water
Ovlivňuje kvalitu vodních ploch. Těch je ve hře minimum – na průjezdy vodou zde opravdu narazíte jen občas. A když už nějaký takový průjezd naleznete, tak zjistíte, že rozdíl mezi minimálním a maximálním nastavením nemá žádný vliv na výkon a na obraz dle obrázků také ne.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Skidmarks
Aktivuje anebo deaktivuje stopy po pneumatikách. Stejně jako v předchozím případě, není vliv na výkon měřitelný a v obraze jsou rozdíly jen minimální - viz. následující obrázek. Detail tedy nemá smysl vypínat.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)