Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
Článek Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Petr Diviš

Petr Diviš

27. 6. 2017 03:00 10

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran NVIDIA 5. Vliv nastavení – Vyhlazování hran AMD 6. Vliv nastavení – noční světla, stíny, počasí, částice 7. Vliv nastavení – diváci, vlajky, AO
8. Vliv nastavení – zrcátka, tráva, detaily aut, stromy 9. Vliv nastavení – objekty, odlesky, voda, stopy 10. Vliv nastavení – textury, shadery, rozmazání pohybu 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení přes ovladače VGA 13. Závěr

Dirt 4 je další hrou ze série rally her Dirt od Codemasters. Nový díl je velice podobný předchozímu Dirt Rally. Dokonce i nastavení detailů kopíruje stejné položky. Je i optimalizace stále stejně povedená? Na to se podíváme v rozboru. Také otestujeme jestli i zde jsou tak výrazné rozdíly v kvalitě grafiky mezi AMD a Nvidia.

Reklama
Reklama

Závěr

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Dirt 4 nakonec po stránce optimalizace není nejhorší. Proti předchozímu dílu můžeme pozorovat krok zpět, ale je spíše vidět, že Ultra detaily nesmyslně zvyšují nároky. Při snížení detailů na úroveň High sotva uvidíte nějaké změny. Výkon přitom jde výrazně nahoru na jakékoliv dnes testované konfiguraci. Podobně tomu ale bylo také v Dirt Rally, takže z toho nelze dělat žádné závěry o šptně nastavených Ultra detailech – Dirt 4 je prostě náročnější.

Více mě zklamalo, že se vyššími nároky Ultra detailů nezlepšila výrazně grafická stránka. Dirt 4 tak vypadá téměř stejně jako Dirt Rally. Je zde i jedno shodné prostředí – Wales Powys, a to mi připadalo realističtější v předchozím díle. Přesněji vegetace působí v Dirt 4 více uměle a méně uvěřitelně. Naopak grafika vozů se mírně zlepšila.

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Proti předchozímu dílu již zde není žádná reklama na výrobce grafických čipů. Tato změna ale možná hře také prospěla. V Dirt Rally byla reklama na AMD viditelná na každém kroku, ale ke smůle AMD byl rendering na Radeonech postižen otravným ditheringem. V Dirt 4 je tento jev potlačený, takže jsem nic takového běžně nevnímal ani při MSAA, které využívá technologii TRAA na vyhlazování transparentních textur. S vypnutým AA na něj ale výjimečně ještě narazíte. Také výkon na Radeonu R9 290 ukázal, že hra AMD celkem dobře sedne.

Jako výhodu lze zmínit i to, že si hru zahrajete opravdu i na low-endové grafické kartě. Hra umožňuje výrazně osekat detaily. Sice pak vypadá výrazně hůře, ale na Ultra Low detaily si snad zahrajete i na integrované grafice v procesoru. Nejnižší detaily totiž i na GTX 960 generovaly výkon téměř stále nad 150 fps.

Z Dirt 4 mám ve finále velmi smíšené pocity. Svým způsobem se jedná pouze o upravené Dirt Rally. Po technické stránce jsou změny velice malé a vypadá to, že do dalšího dílu by autoři již měli Ego Engine nahradit něčím pokročilejším. Sice umí velice dobře škálovat výkon se sníženými detaily, ale naopak vysoké detaily neodpovídají dnešnímu standardu. Výrazně zvyšují nároky a grafika přitom stále vypadá velice uměle – hlavně již zmíněná vegetace.

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI

Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus

Předchozí
Další
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning