Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
PCTuning Článek

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Petr Diviš

Petr Diviš

27. 6. 2017 03:00 10

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran NVIDIA 5. Vliv nastavení – Vyhlazování hran AMD 6. Vliv nastavení – noční světla, stíny, počasí, částice 7. Vliv nastavení – diváci, vlajky, AO
8. Vliv nastavení – zrcátka, tráva, detaily aut, stromy 9. Vliv nastavení – objekty, odlesky, voda, stopy 10. Vliv nastavení – textury, shadery, rozmazání pohybu 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení přes ovladače VGA 13. Závěr

Dirt 4 je další hrou ze série rally her Dirt od Codemasters. Nový díl je velice podobný předchozímu Dirt Rally. Dokonce i nastavení detailů kopíruje stejné položky. Je i optimalizace stále stejně povedená? Na to se podíváme v rozboru. Také otestujeme jestli i zde jsou tak výrazné rozdíly v kvalitě grafiky mezi AMD a Nvidia.

Reklama
Reklama

Maximální vs. minimální detaily

Hra umožňuje nastavit detaily i pomocí přednastavených profilů Ultra Low, Low, Medium, High a Ultra. Jak celkové nastavení detailů ovlivní výkon a obraz si opět ukážeme na dvou scénách. Vybral jsem opět dvě celkem odlišné scény.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.

Scéna 1

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

První testovaná scéna je méně náročná i když tak na první pohled nevypadá. Jedná se start závodu v prostředí Austrálie. Toto prostředí je ze všech asi nejošklivější a působí velice uměle. I přesto na Ultra detaily je výkon na GTX 960 velice nízký. Pokles mezi High a Ultra bude nejspíše způsoben nedostatkem paměti. Další velký skok se koná mezi Ultra Low a Low detaily, kdy na nejnižší možné detaily zmizí stíny i shadery.

Rozdíly při postupném snižování detailů jsou tedy velice znatelné, ale výkon škáluje až na téměř 4× vyšší výkon. A na minimum si hru zahrajete opravdu na čemkoliv.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Ultra Low:

 Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-
Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-


Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

 Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-
Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-


Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon


Detaily ULTRA LOW -pro zvětšení klikněte-

Scéna 2

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Ve druhé scéně jsem opět do testu zařadil i GTX 980 Ti s nastaveným vyšším rozlišením. I zde hra škáluje úžasně a výkon na minimum je téměř 4x vyšší. A opět Ultra detaily jsou na GTX 960 limitovány nízkou kapacitou VRAM. Na GTX 980 Ti hra škáluje méně, neboť Ultra detaily nejsou omezeny pamětí.

Rozdíly v obraze jsou také velice výrazné a hlavně Ultra Low detaily nabízejí správný retro zážitek. Takhle nějak vypadaly rally hry před více než deseti lety.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Ultra Low:

 Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-
Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-


Detaily VERY HIGH -pro zvětšení klikněte-

 Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-
Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-


Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon


Detaily ULTRA LOW -pro zvětšení klikněte-

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning