F.E.A.R. 3 — kde je strach a fyzika? Rozbor HW nároků
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek F.E.A.R. 3 — kde je strach a fyzika? Rozbor HW nároků

F.E.A.R. 3 — kde je strach a fyzika? Rozbor HW nároků | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

26. 7. 2011 03:00 76

Seznam kapitol

1. Konzolový engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

Třetí pokračování F.E.A.R.u nabízí více akce a méně hororového obsahu, než tomu bylo v předchozích dílech. To je dané mimo jiné tím, že za vývojem už totiž nestojí slavné studio Monolith. Se změnou vývojářů navíc přišel také jiný engine. Z něj PC hráči pravděpodobně nadšeni nebudou, je totiž optimalizovaný především pro konzole.

Reklama
F.E.A.R. 3 — kde je strach a fyzika? Rozbor HW nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

V režimu bez vyhlazování hran je F.E.A.R. 3 nenáročnou hrou, po zapnutí vyhlazování však požaduje poměrně výkonnou kartu. Vliv nastavení na výkon jsem proto měřil v rozlišení 1920 × 1200 px v režimu se zapnutým vyhlazováním s ATI Radeonem HD 5770. V tomto nastavení na nejvyšší detaily hra běžela pod třicet snímků za sekundu a trhání bylo během hraní dost na obtíž.

Shadow Quality

 Shadow Quality Very High / Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Shadow Quality Very High / Off

Nastavení stínů není ani po snížení na minimum ani zdaleka tak efektní, jak byste pravděpodobně od hry hororového typu čekali. Jak už jsem totiž psal v úvodu, velké množství stínů není dynamických, ale jde o nakreslené textury či o stíny vytvořené pomocí map s menšími nároky na výkon. Ačkoliv tedy nastavení stínů snížíte na minimum, grafika hry se často změní jen minimálně (v našem případě několik stínů v dálce) a malý je také vliv na výkon. S Radeonem HD 5770 stoupnul z 19 na 22 fps.

Texture Quality

 Texture Quality Very High / Medium
i Zdroj: PCTuning.cz
Texture Quality Very High / Medium

U rozlišení textur jsem si rozdílů pro jistotu nevšiml vůbec. Výkon poskočil o jeden snímek za sekundu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama