F.E.A.R. 3 — kde je strach a fyzika? Rozbor HW nároků | Kapitola 7
Seznam kapitol
Třetí pokračování F.E.A.R.u nabízí více akce a méně hororového obsahu, než tomu bylo v předchozích dílech. To je dané mimo jiné tím, že za vývojem už totiž nestojí slavné studio Monolith. Se změnou vývojářů navíc přišel také jiný engine. Z něj PC hráči pravděpodobně nadšeni nebudou, je totiž optimalizovaný především pro konzole.
Ambient Occlusion
Jediným nastavením s výraznějším dopadem na výkon je v poslední době velmi populární ambient occlusion. Zapnutí vám přidá některé stíny, ovšem po vypnutí vzrostla rychlost renderování z 24 na 28 fps.
Translucent Quality
Posledním nastavením je Translucent Qaulity neboli průhlednost. Ve hře jsem však nenašel jediné místo, kde by byl rozdíl proti vyššímu a nižšímu nastavení patrný. Nepohnulo se ani číslo udávající fps.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Protože jsou rozdíly u jednotlivých nastavení grafiky malé, jsou malé i rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením všech detailů. U první scény byl rozdíl doslova jen v technologii ambient occlusion, u druhé pak i několik klasických dynamických stínů. Celkově však malým rozdílům v grafice odpovídají i malé rozdíly ve výkonu. U první scény vzrostla rychlost s ATI Radeonem HD 5770 z 20 na 26 fps, na druhé scéně pak z 19 na 28 fps. Snížením nastavení si tedy příliš nepomůžete a stěžejní je úroveň vyhlazování společně s rozlišením.