F.E.A.R. 3 — kde je strach a fyzika? Rozbor HW nároků
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek F.E.A.R. 3 — kde je strach a fyzika? Rozbor HW nároků

F.E.A.R. 3 — kde je strach a fyzika? Rozbor HW nároků | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

26. 7. 2011 03:00 76

Seznam kapitol

1. Konzolový engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

Třetí pokračování F.E.A.R.u nabízí více akce a méně hororového obsahu, než tomu bylo v předchozích dílech. To je dané mimo jiné tím, že za vývojem už totiž nestojí slavné studio Monolith. Se změnou vývojářů navíc přišel také jiný engine. Z něj PC hráči pravděpodobně nadšeni nebudou, je totiž optimalizovaný především pro konzole.

Reklama

Oficiální požadavky hry

F.E.A.R. 3 — kde je strach a fyzika? Rozbor HW nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz / AMD Athlon X2 4800+
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 8800 GT / ATI Radeon HD 3850
OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučená sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo 2,93 GHz / AMD Phenom II X2 550 3,1 GHz
Operační paměť: 4 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTS 450 / ATI Radeon HD 5750
OS: Windows 7

Slabší vizuální stránce odpovídají také nízké hardwarové nároky. Pokud si budete chtít F.E.A.R. 3 zahrát na nejnižší nastavení, bude vám bohatě stačit i několik let stará počítačová sestava. Minimem je dle vývojářů počítač se starším plnohodnotným dvoujádrovým procesorem, 2 GB operační paměti a grafickou kartou nVidia GeForce 8800 GT či ATI Radeon HD 3850.

O mnoho vyšší nejsou nároky ani v případě doporučené konfigurace. K hraní na vyšší nastavení opět postačí jen dvoujádrový procesor, dvojnásobná kapacita paměti a mainstreamová grafická karta z minulé generace.

Testovací sestava

F.E.A.R. 3 — kde je strach a fyzika? Rozbor HW nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,6 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce MSI Big Bang Xpower. Všechny komponenty jsem napájel 650W zdrojem Corsair a k zobrazení jsem použil 27" LCD monitor Dell U2711.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GT 440 až po AMD Radeon HD 6970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 275.33, pro ATI Radeony pak Catalyst 11.6 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro F.E.A.R: 3 v době testování dostupné nebyly.

Metodika testování

F.E.A.R. 3 — kde je strach a fyzika? Rozbor HW nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Stejně jako drtivá většina dnešních her nemá ani F.E.A.R. 3 vestavěný benchmark a testovat je tedy nutné přímo hraním hry. Jako testovací lokaci jsem zvolil jednu z největších hal v první misi odehrávající se ve vězení. Ve velké hale dojde k přestřelce mezi vámi a cca desítkou protivníků. Testoval jsem během této přestřelky a framerate měřil pomocí programu FRAPS.

Nastavení hry

F.E.A.R. 3 — kde je strach a fyzika? Rozbor HW nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení grafiky bylo během hraní nejvyšší možné (tedy Very High a v jednom případě High). Testoval jsem ve dvou režimech vyhlazování: bez a se čtyřnásobným vyhlazováním. Vyhlazování lze snadno zapnout přímo v menu hry a dobře funguje jak u karet nVidia GeForce, tak AMD Radeon. Problém byl však se změnou rozlišení. Jako obvykle jsem vyzkoušel rozlišení 1680 × 1050 a 1920× 1200 px, nejnižší rozlišení 1280 × 1024 px jsem však vyměnil za jeho 16:9 verzi 1440 × 900 px se stejnou plochou ~1,3 MPx. Důvodem byla absence kdysi tolik oblíbeného 5:4 rozlišení v nastavení grafiky hry a vynucení přes konfigurační soubor by bylo časově velmi náročné (výsledky těchto dvou rozlišení se budou lišit jen minimálně).

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama