F1 2012 — povedená grafika s rozumnými nároky
Seznam kapitol
Nový ročník závodů Formule 1 mnoho změn nepřináší. Ani po technické stránce se toho moc nezměnilo. F1 2012 běží stejně jako předchůdce na enginu Ego druhé generace. Grafika však vypadá přesto o trochu lépe a potěší i hardwarové nároky. Na nejvyšší detaily si plynule zahrajete i s grafickými kartami nižší střední třídy.
Licencované počítačové závodní hry Formule 1 mají od svého novodobého zrození v roce 2009 samé dobré ohlasy. Není tak divu, že podobně jako u sportovních her typu FIFA nebo NHL se vydavatel rozhodl rok co rok připravovat nové pokračování s aktuálními tratěmi, seznamy jezdů a nějakými dalšími drobnými změnami. Přesně takové jsou i staronové závody F1 2012, které navazují na úspěšné tažení Codemasters v segmentu arkádových závodních her. Britský vydavatel navíc nasadil skutečně sprinterské tempo a závodní hry „hrne“ rychlostí dvě za rok. Kromě aktuálních formulí tak už letos v květnu vyšlo v pořadí již čtvrté pokračování série DiRT, tentokrát s podtitulem Showdown.
Jak u každoročně aktualizovaných her bývá zvykem, změn je spíše poskrovnu a to nejen po té herní stránce (viz kapitola s recenzemi herních magazínů), ale i po té technické. Stejně jako F1 2011 běží i aktuální ročník na technologii Ego druhé generace. S nasazením třetí generace se počítá až v příštím roce u chystaného Grid 2. Změny však v grafice hry přece jen nějaké jsou a srovnáte-li stejné lokace v F1 2011 a 2012, je vizuální stránka nové hry přece jen o něco lepší. Kupříkladu jsem si všimnul realističtějšího zpracování vodních kapek při dešti, které se mi velmi líbilo už v minulém dílu. I přes malé množství změn tak F1 2012 vypadá skvěle a jde o jednu z graficky nejvyspělejších závodních her současnosti. Kvalitu grafiky ostatně můžete posoudit v galerii screenshotů dále v článku.
Codemasters při vývoji svých her pravidelně spolupracují se společností AMD. Výsledkem této spolupráce byla u květnového DiRT: Showdown mimo jiné implementace vyspělého efektu global illumination, kdy se do okolí odráží barva objektů, viz video ze hry. Jde o velmi vyspělou technologii, jejíž implementaci rozhodně oceňuji, v praxi však výrazně lépe běžela na kartách AMD Radeon. F1 2012 tento efekt bohužel vůbec nenabízí a ani samotné AMD hru na rozdíl od zmiňovaného DiRT: Showdown nijak výrazně nepropaguje.