F1 2012 — povedená grafika s rozumnými nároky | Kapitola 8
Seznam kapitol
Nový ročník závodů Formule 1 mnoho změn nepřináší. Ani po technické stránce se toho moc nezměnilo. F1 2012 běží stejně jako předchůdce na enginu Ego druhé generace. Grafika však vypadá přesto o trochu lépe a potěší i hardwarové nároky. Na nejvyšší detaily si plynule zahrajete i s grafickými kartami nižší střední třídy.
Vehicle Reflections
Vehicle Reflections Ultra (po najetí myší se zobrazí Off)
Snížení nastavení Vehicle Reflections vypne veškeré odrazy a odlesky, nejvíce je to patrné na karoseriích monopostů a v absenci obrazu ve zpětných zrcátkách. Výkon však po snížení výrazně vzrostl z 42 na 68 snímků za sekundu.
Skidmarks
Skidmarks On (po najetí myší se zobrazí Off)
Nastavení Skidmarks ovlivňuje, zda na trati zůstávají stopy od pneumatik. Vliv na rychlost vykreslování hry však tato položka nemá.
Cloth
Cloth High (po najetí myší se zobrazí Off)
Nastavení Cloth by mělo měnit chování látek. Rozdílů jsem si ale nevšimnul a nenaměřil jsem ani rozdíl ve výkonu.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Rozdíly mezi maximálním a minimálním natavením detailů jsou obrovské. Po snížení všech detailů se nasvětlení hry přepne na statické, zmizí diváci z hlediště a piloti z monopostů, vypnou se všechny částicové efekty a odlesky, sníží se kvalita stromů atd. Odpovídají tomu však velké nárůsty výkonu. S AMD Radeonem HD 7770 jsem v rozlišení 1920 × 1080 px s 4× AA naměřil nárůst z 43 na 130 fps u první a z 42 na 107 fps u druhé scény.