F1 2012 — povedená grafika s rozumnými nároky | Kapitola 6
Seznam kapitol
Nový ročník závodů Formule 1 mnoho změn nepřináší. Ani po technické stránce se toho moc nezměnilo. F1 2012 běží stejně jako předchůdce na enginu Ego druhé generace. Grafika však vypadá přesto o trochu lépe a potěší i hardwarové nároky. Na nejvyšší detaily si plynule zahrajete i s grafickými kartami nižší střední třídy.
Majitelé slabých počítačů budou muset pravděpodobně snižovat detaily, jinak si F1 2012 plynule nezahrají. Vliv jednotlivých nastavení detailů na grafiku a rychlost vykreslování jsem měřil s AMD Radeonem HD 7770 v rozlišení 1920 × 1080 px při zapnutém čtyřnásobném vyhlazování hran. Protože je hru po každé změně detailů vypnout a znovu spustit bez možnosti uložení aktuální pozice, omluvte, prosím, posunutí některých srovnávacích snímků.
Shadows
Shadows Ultra (po najetí myší se zobrazí Off)
Rozdíly v grafice jsou po snížení nastavení stínů dobře patrné na první pohled. Rychlost vykreslování hry však výrazně vzrostla z 45 na 59 snímků za sekundu.
Particles
Particles High (po najetí myší se zobrazí Off)
Snížení nastavení Particles vypne částicové efekty jako je tetelící se horký vzduch od motoru. Rychlost vykreslování hry po snížení vzrostla o dva snímky za sekundu.
Crowd
Crowd High (po najetí myší se zobrazí Off)
Nastavení Crowd ovlivňuje počet diváků v davu, po snížení na minimum diváci úplně zmizí. Rozdíl ve výkonu jsem ale nenaměřil.