Far Cry 5: Lost on Mars: Co se vytratilo na rudé planetě
Článek Far Cry 5: Lost on Mars: Co se vytratilo na rudé planetě

Far Cry 5: Lost on Mars: Co se vytratilo na rudé planetě

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

24. 7. 2018 03:00 7

Seznam kapitol

1. Z Hope County až na Mars 2. Nudná rudá planeta 3. Shrnutí, závěrečné hodnocení hry

Společnost Ubisoft plní strategický plán na rozšíření nově vydaných her a pro Far Cry 5 vydává datadisk číslo dva. Lost on Mars představuje samostatné dobrodružství jedné z nejpopulárnějších postav Far Cry 5, Nicka Rye. Z názvu vyčtete, že se odehrává na rudé planetě. A z této recenze zase to, jaké tohle rozšíření je.

Reklama
Reklama

V poslední době je zvykem, že po vydání velké AAA hry přichází na řadu několik DLC. Plán rozšíření je přitom známý ještě dlouho před vydáním samostatné hry. Vývojáři a vydavatelé na něm pilně pracují, neboť prodejem rozšíření se často vyrovnávají velmi nízké prodejní ceny základní hry, které v některých případech mohou být téměř nerentabilní (pokud si vzpomínám, zaváděcí cena her se nezvýšila už více než 15 let, přitom všechno ostatní se kvůli inflaci průběžně zdražuje).

O tom, že přínos jednotlivých DLC u her je neoddiskutovatelný, se zmínila také společnost Ubisoft při příležitosti uveřejnění výsledků prvního čtvrtletí fiskálního roku 2018/9. Z výsledků vyplynulo, že francouzská vydavatelsko-vývojářská společnost má za sebou rekordní období a meziroční růst zisků.

Generální ředitel společnosti Ubisoft Yves Guillemot přitom řekl, že za rekordním obdobím stojí úspěšná digitální transformace a dobrá strategie na rozšiřování známých značek. Tato zpráva byla mimo jiné i tady na PC Tuningu a skutečně mě zaujala, stejně jako diskuze pod ní. Ale nejvíc asi až při zpětném pohledu.

Proč to píšu. První rozšíření k Far Cry 5 dostalo název Hours of Darkness a společně s Wendellem Rendlerem jsme se v něm podívali do Vietnamu. Velmi zajímavý námět nejen pro Vietnamem hodně postižené Američany, se ale nesetkal s velkým úspěchem. DLC to bylo krátké (cca 4–8 hodin podle toho, jak a kolik úkolů jste splnili) a navíc strašně repetitivní. A tak, i když jsem velkým fanouškem Far Crye už od třetího dílu, jsem se mu raději vyhnula. Po téměř 80 hodinách v základní hře jsem totiž měla pocit, že dalších X hodin toho samého už prostě nezvládnu. Ostatně i s dokončením původní hry jsem měla celkem problém. Ke konci se to pořád opakovalo, až celé kouzlo Far Cry prostě vyprchalo.

Far Cry 5: Lost on Mars: Co se vytratilo na rudé planetě

Když před pár dny vyšlo druhé DLC s podtitulem Lost on Mars, docela mě to nadchlo. Co jiného by mohlo zahýbat hratelností původní hry, nežli docela jiné (mimozemské) prostředí? Moje poznatky z výletu na Mars následují…


Ještě před vydáním filmu Marťan podle románu Andyho Weira se hodně mluvilo o tom, že scénáristé a režiséři budou mít hodně co dělat, aby výsledný produkt nebyl pořádná nuda. Na Marsu je totiž vše rudé, navíc tvořené kamenem a prachem, což se lidskému pohledu rychle přejí.

Z logiky věci vyplývá, že podobný problém měli řešit také tvůrci Lost on Mars. Ale nejspíše neřešili. A teď nemluvím pouze o kulisách hry.

Lost on Mars se odehrává na Marsu, kam svého přítele Nicka Rye za pomoci silového pole přivolá přítel Lurk. Lurk na Marsu totiž potřebuje pomoc, protože přišel o celé svoje tělo (zbyla mu jenom hlava), a protože on, stejně jako všichni ostatní obyvatelé planety Země jsou v pořádném průšvihu. Na Marsu se totiž srocují jednotky inteligentních pavouků, kteří plánují invazi na Zemi.

Jediným východiskem pro tuto šlamastiku je dát do kupy umělou inteligenci. A při té příležitosti samozřejmě sesbírat i chybějící části Lurkova těla, protože co by tenhle chlap dělal bez pinďoura (který má mimochodem velikost vašeho lýtka), no ne?

Takto vás přivítá kamarád Lurk na Marsu. Hledání částí jeho těla je jeden ze dvou stěžejních úkolů.
Takto vás přivítá kamarád Lurk na Marsu. Hledání částí jeho těla je jeden ze dvou stěžejních úkolů.

V tomto duchu – puberťácké poznámky o extrémní velikosti přirození, nebo o kráse chlupatého podpaží – se nese prakticky celý příběh. Kámoš Lurk po přibližně hodině hry nachází schránku na své ostatky a mění se v robota podobného Claptrapovi ze série Borderlands. Pokud jste nad tímto zjištěním štěstím málem upadli, tak ještě chvíli vydržte.

Po přibližně hodině hry se z Lurka stává méně vtipný a více otravný Claptrap.
Po přibližně hodině hry se z Lurka stává méně vtipný a více otravný Claptrap.

Claptrap z Far Cry 5 je sice stejně ukecaný jako originální robůtek, ale mnohem méně vtipný. Vlastně bych řekla, že ke vtipnosti se tahle kreatura přiblíží tak možná třikrát za celých cca osm hodin hry. Zbytek času vám poleze na nervy a ani to moc nevyváží svojí roztomilostí, jako to dokázal vyvažovat právě Claptrap. Celkem vzato tu tedy máme vykrádačku. A to ještě docela špatnou.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning