GeForce GTX Titan X: nejvýkonější grafický čip v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek GeForce GTX Titan X: nejvýkonější grafický čip v testu

GeForce GTX Titan X: nejvýkonější grafický čip v testu | Kapitola 19

Adam Vágner

Adam Vágner

17. 3. 2015 03:00 105

Seznam kapitol

1. Nvidia GTX Titan X: představení a parametry 2. Testovací sestava 3. Aliens vs. Predator Benchmark 4. Battlefield 4 5. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 6. Crysis 3 7. Grid 2 8. Metro: Last Light 9. World of Tanks 9.1 10. Výkon ve 4K: AvP, Battlefield, Bioshock
11. Výkon ve 4K: Cliffs of Dover, Crysis 3, Grid 12. Výkon ve 4K: Metro: Last Light, 13. Boost u GeForce GTX Titan X: Aliens vs. Predator 14. Boost u Nvidia GeForce GTX Titan X: Crysis 15. Boost u Nvidia GTX Titan X: Bioshock 16. Spotřeba (příkon PC), poměr výkon/watt 17. Hlučnost 18. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 19. Multi GPU vs. jeden čip a input lag 20. Závěrečné shrnutí

Nvidia dnes oficiálně odstartovala prodeje GeForce GTX Titan X – karty s největším a nejvýkonnějším čipem s architekturou Maxwell a s velkým odstupem nejvýkonnější jednočipovou kartou vůbec. Z předchozích čipů Maxwell zdědil to nejlepší – vynikající poměr výkon/watt, výborné provozní vlastnosti

Reklama

Abych vám mohl aspoň trochu a v rámci dostupných možností zprostředkovat dojem z rozdílu, který je mezi řešením s jedním a více čipy, nahrál jsem následující čtyři videa. Ve třech z nich jsou obě karty na zdánlivě plynulých a bezproblémových snímkových frekvencích. 

Jde o specifický případ – Crysis 3, u kterého je input lag při nízkých, ale plynulých snímkových frekvencích extrémně výrazný (ale není to jediná hra, která se takto chová).

Porovnával jsem řešení ze dvou R9 290X v CrossFire (obě jsem nastavil na 1020 MHz a pustil ventilátory naplno, aby se žádná z karet nepodtaktovávala) a jednu GeForce GTX Titan X. Myš od Corsairu má nastavené vzorkování na 1000 Hz. Záznam je pořízený v režimu 1920 × 1080 @ 50p (tedy 20 ms na snímek). Jsem si vědom, že podmínky testu nejsou ideální – chtělo by to rychlejší kameru, zařízení, které myš „odpálí“ s vyšší rychlostí, než ji zvládnu akcelerovat rukou a také vyšší snímkovou frekvenci panelu.

Zkoušel jsem dvoje nastavení – velmi vysoké detaily s vyhlazováním SMAA 1× a MSAA 4×.

S vyhlazováním MSAA 4× běží hra na Radeonech kolem 29 fps, na GeForce jen okolo 18 fps.

Při hratelnějším SMAA 1× jde u Radeonů snímková frekvence ke 42 fps a na je GeForce kolem 32 fps.

Nejdřív se podíváme na první, náročnější nastavení, na kterém jsou Radeony „papírově“ o polovinu rychlejší.

2× Radeon R9 290X OC, velmi vysoké detaily, 3840 × 2160 + MSAA 4×

GeForce GTX Titan X, velmi vysoké detaily, 3840 × 2160 + MSAA 4×

Na Radeonech reaguje hra na pohyb myši při 29 fps po nějakých 11–12 snímcích (na záznamu, nikoliv renderovaných ve hře), což je kolem 220-240 ms. U GeForce je to i při pouhých 18 fps po 10–11 snímcích.

2× Radeon R9 290X OC, velmi vysoké detaily, 3840 × 2160 + SMAA 1×

GeForce GTX Titan X, velmi vysoké detaily, 3840 × 2160 + SMAA 1×

S vyhlazováním SMAA je rozdíl ještě výraznější. Přestože hra na Geforce běží jen na 32 fps, reaguje po nějakých 7-8 snímcích, zatímco u Radeonu je to někde kolem 8.–10. snímku.

Kdybychom porovnávali stejnou snímkovou frekvenci (což by ale nebylo korektní, protože Radeon ji zvládá s vyššími detaily), je při obdobné snímkové frekvenci kolem 30 fps na Titan X zpoždění 7-8 snímků (140–160 ms), zatímco u R9 290X je to 11–12 (220-240 ms).

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama