Grid 2 — test nároků nejkrásnějších závodů současnosti | Kapitola 12
Seznam kapitol
Po několika hrách F1 a DiRT vychází pokračování Race Driveru: Grid. Jak je u Codemasters zvykem, běží hra na technologii EGO. Grafika hry je velmi podobná předchozím hrám, přesto je opět o kousek lepší. A hardwarové nároky jsou příjemné – na nejvyšší detaily včetně vyhlazování si Grid 2 zahrají i majitelé průměrných strojů.
Grid 2 je další z řady arkádových závodních her od britských vývojářů ze studia Codemasters, který po množství her sérií F1 a DiRT potěší trochu odlišným zaměřením. Byť hra neoplývá novinkami, jde v jádru o kvalitní titul, o čemž svědčí například slušné skóre 82 na webu Metacritic.
Technicky je Grid 2 postaven na enginu EGO, který Codemasters používají již od dob prvního Gridu z roku 2008. Díky použití stejné technologie platí, že Grid 2 jako by svým sourozencům ze sérií DiRT a F1 z oka vypadnul. Grafika je však přece opět o kousek dále a (mimo jiné i vzhledem k velmi slabé konkurenci) nezbývá mi tak konstatovat, že Grid 2 je nejlépe vypadající závodní hrou současnosti.
Hardwarové nároky jsou navzdory výborné grafice poměrně nízké. Oželíte-li nejvyšší nastavení detailů a spokojíte se „jen“ s nastavením High s vypnutým vyhlazováním hran, rozjedete Grid 2 i na starších strojích s grafickými kartami nižší střední typu AMD Radeon HD 6770 nebo nVidia GeForce GTX 550 Ti. Po přepnutí všech detailů na nejvyšší a zapnutí vyhlazování nároky o něco vzrostou, stále jsou však velmi rozumné. I pro hraní ve Full HD rozlišení bohatě postačí karty typu GeForce GTX 660 nebo Radeon HD 7850. Příjemně nízké jsou pak nároky na výkon procesoru. S výjimkou nejslabších Pentií jede Grid 2 naprosto plynule na téměř jakémkoliv dnešním procesoru.
Pakliže chcete Grid 2 rozběhat třeba na starším notebooku či integrované grafické kartě, je vám k dispozici nastavení detailů s celkem dvacítkou položek. S výjimkou nastavení Advanced Lighting zvyšuje drtivá většina z nich výkon jen velmi mírně. Pokud však zkombinujete mírné snížení kvality u více nastavení současně, efekt se dostaví. Při snížení všech efektů na úplné minimum vzroste framerate v závislosti na scéně na tří až šestinásobek, grafika hry se přitom až tak dramaticky nesníží.
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.