Grid 2 — test nároků nejkrásnějších závodů současnosti | Kapitola 9
Seznam kapitol
Po několika hrách F1 a DiRT vychází pokračování Race Driveru: Grid. Jak je u Codemasters zvykem, běží hra na technologii EGO. Grafika hry je velmi podobná předchozím hrám, přesto je opět o kousek lepší. A hardwarové nároky jsou příjemné – na nejvyšší detaily včetně vyhlazování si Grid 2 zahrají i majitelé průměrných strojů.
Skidmarks
Skidmarks On (po najetí myší se zobrazí Off)
Nastavení Skidmarks ovlivňuje, zda po sobě auta zanechávají na silnici stopy od pneumatik. Vliv na výkon nemá nastavení žádný.
Advanced Lighting
Advanced Lighting On (po najetí myší se zobrazí Off)
Nastavení Advanced Lighting má ze všech spolehlivě největší vliv na výkon. Po jeho snížení vzrostl framerate téměř o třetinu z 16 na 23 fps.
Global Illumination
Global Illumination On (po najetí myší se zobrazí Off)
Efekt globální iluminace (pokročilá metoda odrazu světla) je ve hře na většině míst jen minimálně patrný. Po jeho vypnutí však výkon na testované scéně vzrostl z 19 na 21 fps.
Anisotropic Filtering
Anisotropic Filtering Ultra (po najetí myší se zobrazí Off)
Efekt anizotropní filtrace zajišťuje, aby i vzdálené a pod různými úhly viděné textury byly ostré. Po jeho vypnutí se textury rozmažou. Vliv na výkon jsem nenaměřil žádný.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením detailů jsou dobře patrné na první pohled. Asi nejvíce si všimnete nelogické absence diváků. Dále chybí nebo je výrazně snížena kvalita stínů, jsou vypnuty odlesky od aut, chybí post processing efekty, tráva okolo trati, některé vzdálené objekty jsou méně detailní... Rozdíl ve výkonu je skutečně velký, s AMD Radeonem HD 6670 jsem v rozlišení 1920 × 1080 px při vypnutém vyhlazování naměřil nárůst z 24 na 74 u první a ze 17 na 112 fps u druhé scény.