Grid 2 — test nároků nejkrásnějších závodů současnosti
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Grid 2 — test nároků nejkrásnějších závodů současnosti

Grid 2 — test nároků nejkrásnějších závodů současnosti | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

3. 6. 2013 06:00 32

Seznam kapitol

1. EGO engine nové generace 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na nastavení High 4. Výsledky GK na nastavení Ultra 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Po několika hrách F1 a DiRT vychází pokračování Race Driveru: Grid. Jak je u Codemasters zvykem, běží hra na technologii EGO. Grafika hry je velmi podobná předchozím hrám, přesto je opět o kousek lepší. A hardwarové nároky jsou příjemné – na nejvyšší detaily včetně vyhlazování si Grid 2 zahrají i majitelé průměrných strojů.

Reklama
 
i Zdroj: PCTuning.cz
 

Ačkoliv není Grid 2 ani při nejvyšším nastavení detailů nijak přehnaně náročnou hrou, přesto bude muset řada hráčů se slabšími sestavami či notebooky snižovat detaily. Naštěstí pro ně je v nastavení grafiky hry k dispozici dvacítka různých položek. Vliv jednotlivých nastavení na výkon jsem měřil s grafickou kartou AMD Radeon HD 6670 v rozlišení 1920 × 1080 px při vypnutém vyhlazování hran.

Multisampling

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Multisampling 4× MSAA (po najetí myší se zobrazí Off)

Grid je (bohužel) jednou z mála her, které i dnes podporují technologii plnohodnotného vyhlazování hran a ne pouze moderní post processing efekty vyhlazování jako je FXAA nebo MLAA. Zubatými hranami Grid 2 velmi trpí, zuby jsou patrné téměř všude a silně celkový dojem ze hry kazí. Nároky po zapnutí vyhlazování přitom o mnoho nevzrostou, naměřil jsem pokles framerate z 22 na 20 fps.

Night Lighting

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Night Lighting High (po najetí myší se zobrazí Low)

Rozdílů v úrovni nastavení nočního osvětlení jsem si nevšimnul, po snížení se nezměnil ani výkon.

Shadows

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Shadows Ultra (po najetí myší se zobrazí Ultra Low)

Po snížení kvality stínů na minimum se část stínů úplně přestane vykreslovat, u zbylé se pak sníží jejich kvalita a stanou se z nich nezhledné šmouhy. Kompenzací je nárůst framerate z 19 na 23 fps.

Advanced Fog

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Advanced Fog On (po najetí myší se zobrazí Off)

Rozdílů v nastavení mlhy a kouře jsem si nevšimnul, nezměnil se ani výkon.

Particles

Grid 2 — test nároků nejkrásnějších závodů současnosti
i Zdroj: PCTuning.cz


Particles Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Podobně tomu bylo u nastavení částicových efektů (např. jiskry). Ani po změně tohoto nastavení jsem si nevšimnul změny ve vizuální kvalitě hry, nepohnul se též ani framerate.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama