high-end-pro-agp-radeon-x800xt-pe-vs-geforce-6800-ultra
Hardware Článek High-End pro AGP: Radeon X800XT-PE vs. GeForce 6800 Ultra

High-End pro AGP: Radeon X800XT-PE vs. GeForce 6800 Ultra | Kapitola 3

Souček Jiří

Souček Jiří

20. 1. 2005 00:00 73

Seznam kapitol

1. Duel High-Endu pro AGP - teorie 2. Duel High-Endu pro AGP - praxe 3. Sestava a syntetické testy 4. Doom 3 5. FarCry 6. Unreal Tournament 2004
7. Half-Life 2 8. Call of Duty 9. Serious Sam - The Second Encounter 10. Přetaktování 11. Závěr

Je tomu už půl roku, co jsme poprvé testovali duel nejrychlejších grafických karet pro AGP sběrnici. Za tuto dobu se ale mnoho změnilo, a tak na přání čtenářů opět zařazujeme srovnání grafických čipů ATi R420 (Radeon X800XT-PE) a nVidia NV40 (GeForce 6800 Ultra) v jejich nejrychlejším provedení.

Reklama

V grafech herních testů jsou uvedeny dva výsledky; první výsledek je bez použití vyhlazování a anizotropního filtru, druhý výsledek ukazuje propad výkonu při zapnutí těchto funkcí (FSAA 4x a anizotropní filtrování 8x).

 

Hardware

  Procesor  AMD Athlon 64 3400+ (2200MHz, 1MB cache)
  Chladič CPU  GigaByte 3D Cooler
  Paměť  2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6)
  Čipset, MotherBoardSoltek SL-K8AN2-GR, nForce 3 250Gb
 

Software

  Operační systém

Windows XP Professional SP2

  DirectX

Microsoft DX9.0c

  Ovladače grafické karty

nVidia ForceWare 66.93 (oficiální)
Catalyst 4.12 (oficiální)

  Teoretické testy

3Dmark 2003 patch 340
3Dmark 2005 patch 1.10
Codecreatures Benchmark Pro
SPECViewperf 8.01

  Herní testy

Aquamark 3
FarCry 1.3
Call of Duty
Unreal Tournament 2004
Half-Life 2
Doom III
Serious Sam SE (The Second Encounter)

 

3DMark 2003

High-End pro AGP: Radeon X800XT-PE vs. GeForce 6800 Ultra
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Verze3DMark 2003, patch 340
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popisWings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers)
Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles
Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy)
Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení)
NastaveníDefault, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA
Stažení benchmarkuhttp://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml
High-End pro AGP: Radeon X800XT-PE vs. GeForce 6800 Ultra
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Radeon X800XT-PE má oproti GF6800U určitý náskok, ale ačkoli se to na první pohled nezdá, činí rozdíl pouhá 2%. Dobře si vede 6600GT, která je sice o něco pomalejší než X800SE, ale také stojí výrazně méně.

3DMark 2005

High-End pro AGP: Radeon X800XT-PE vs. GeForce 6800 Ultra
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Verze3DMark 2005, patch 1.10
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popisReturn to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources
Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška)
Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map)
NastaveníDefault
Stažení benchmarkuhttp://www.futuremark.com/download
High-End pro AGP: Radeon X800XT-PE vs. GeForce 6800 Ultra
i Zdroj: PCTuning.cz

Nový 3DMark ukazuje výraznější náskok XT-PE, tentokrát necelých 12%. Rozdíly ve zbytku herního pole zůstávají na stejné úrovni. Dobře je vidět také náskok vylepšené architektury X800 v souboji Radeon 9800Pro vs. Radeon X800SE.

CodeCreatures Benchmark Pro

High-End pro AGP: Radeon X800XT-PE vs. GeForce 6800 Ultra
i Zdroj: PCTuning.cz
 

VerzeCodecreatures Benchmark Pro 1.0.0
RozhraníDirectX 8
Heslovitý popispixel shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně vertex shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 polygonů na snímek)
Nastavenípožaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo paměť grafické karty) a HW pixel shader
Stažení benchmarkuhttp://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256
High-End pro AGP: Radeon X800XT-PE vs. GeForce 6800 Ultra
i Zdroj: PCTuning.cz

 

CodeCreatures benchmark je velmi závislý na geometrickém výkonu (vysoké množství polygonů, vertex shadery). To svědčí spíše Radeonům; dokonce i R9800PRO se dostává před novější 6600GT (+13%). V současné době uvažujeme o vypuštění tohoto benchmarku a vrácení testu ze hry PainKiller, který používá poněkud realističtější engine.

SPECViewperf 8

High-End pro AGP: Radeon X800XT-PE vs. GeForce 6800 Ultra
i Zdroj: PCTuning.cz

High-End pro AGP: Radeon X800XT-PE vs. GeForce 6800 Ultra
i Zdroj: PCTuning.cz

High-End pro AGP: Radeon X800XT-PE vs. GeForce 6800 Ultra
i Zdroj: PCTuning.cz

Přestože jsou výsledky Radeonu velice vyrovnané, nabízí GeForce 6800 Ultra v součtu vyšší výkon. Radši nechám sčítání hrušek s jablky na pokoji, každý si může udělat vlastní názor :-)

Test byl proveden při standardním rozlišení 1280x1024, aby bylo možno porovnat výkony této karty s mnohonásobně dražšími grafickými kartami určenými speciálně pro profesionální práci. Přes tento odkaz si můžete prohlédnout skóre mnoha profi karet a porovnat je s právě recenzovanými kartami.

Aquamark 3

High-End pro AGP: Radeon X800XT-PE vs. GeForce 6800 Ultra
i Zdroj: PCTuning.cz

VerzeAquamark 3
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popispixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy
Nastavení1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarkuhttp://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm
High-End pro AGP: Radeon X800XT-PE vs. GeForce 6800 Ultra
i Zdroj: PCTuning.cz

  

Engine hry Aquanox 2 také lépe vyhovuje Radeonům (+7% pro XT-PE), ale 6600GT stále oproti ostatním nabízí nejlepší poměr cena/výkon. Zajímavostí je, že přetaktovaný Radeon 9800Pro (430/740) nabízí skóre přibližně 55 000 bodů a přetaktovaná GeForce 6600GT (570/1150) nabízí skoro totožný výsledek.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama