Jak se hry staly vědou, aniž by si toho někdo všiml
Článek Jak se hry staly vědou, aniž by si toho někdo všiml

Jak se hry staly vědou, aniž by si toho někdo všiml

Michal Rybka

Michal Rybka

13. 4. 2019 03:00 7

Seznam kapitol

1. Jak to začalo 2. Pařby z Egypta 3. Hraní her uměním 4. Extrémní disciplíny
5. Kdo má lepší cheaty? 6. Piráti 7. Je to věda!

Bylo nebylo, o počítačové hry se zajímali jenom hráči. Pak se z toho stal business, potom zároveň milovaný a opovrhovaný kulturní fenomén.A obor, který studují vývojáři. Pak se začala studovat jejich historie, protože u každého dlouhou dobu existujícího fenoménu se studuje historie. No – a dnes je to regulérní věda! A kdyby jen jedna!

Reklama
Reklama

A tak je to kolem her se vším: Už to dávno není jenom zábava, je to předmět odborného studia. Jenom historie vývoje počítačových her před pádem komunismu je rozsáhlý samostatný obor. Herní branže je vlastně gejzír informací, který se jenom těžko dá zmapovat – a přitom by se na tom mělo začít pracovat dřív, než se ony informace vypaří.

O hrách za železnou oponou vyprávěl i  Jaroslav Švelch v talk show České televize Všechnopárty

Hry mě fascinují tím, že jde o obor, který je mladý, je strikně kauzální, ke všemu můžeme dohledat nějaké příčiny – a přesto o ně začínáme pozvolna přicházet, krok za krokem. Je na čase se jimi zabývat systematicky a vědecky – a jeden obor stačit nebude, už je to příliš velké. Je to opravdu významné a opravdu velké!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning