Jak svět objevil existenci „nejnovějších médií“
i Zdroj: PCTuning.cz
Internet Článek Jak svět objevil existenci „nejnovějších médií“

Jak svět objevil existenci „nejnovějších médií“ | Kapitola 7

Michal Rybka

Michal Rybka

27. 6. 2014 03:00 35

Seznam kapitol

1. Dinosauři vs. generace Z 2. Komunita si vystačí i sama 3. Je to zločin proti lidskosti... 4. A co my jako s tím?
5. Když se dva světy střetnou... 6. Ignorujte je, přestanou vás potřebovat 7. Jen se smějte...

Když začaly klasickým médiím mizet diváci a čtenáři, odborníci zkoumali hlavně to, jak tento propad zastavit. Většina z nich si nepoložila otázku, kam odcházejí a co dělají. Až když se začalo mluvit o milionových výdělcích úspěšných letsplayerů, všiml si i svět konzervativních médií, že jim „uprostřed Hollywoodu tak nějak vyrostla sopka“.

Reklama

„Nejnovějším médiím“ se je stále možné uchechtávat a považovat je za obskurní, to je ale krátkozraké a hloupé. Konstruktéři nových konzolí je brali vážně už před několika lety a v podstatě dosáhli stavu, kdy jsou klasické konzolové časopisy a televizní pořady zcela irelevantní, protože celá komunita hráčů si vystačí vlastními silami. Klasická velká média nikdy neprojevila realistický zájem o nastupující změnu, kupříkladu hry byly vždy považovány za okrajové a na rozdíl od tradiční kultury si nikdy nezískaly v tradičních novinách adekvátní místo. Důsledkem je, že celá kultura digitálních insiderů už funguje nezávisle na tradičním mediálním prostoru.

Rodiče budou více a více propadat panice z toho, že s nimi potomci nekomunikují a ten divný počítačový svět je čím dál více pohlcuje. Nevšimli si totiž, že už roky to není „počítačový svět“, ale komunikační platforma, která je pro mnoho mladých naprosto výlučná. Pak se nemohou divit, že dorost tak negativně reaguje na pokusy o „odpojení a převychování“: Když dnes vezmete příslušníkovi generace Z počítač, tak je to totéž, jako byste mu vzali telefon, noviny, televizi, video, zakázali mu přístup do knihovny, znemožnili kontakt s přáteli a navíc vzali mu veškerou zábavu. V podstatě je to skoro to samé, jako byste ho zavřeli na samotku.

Možná ještě je čas, aby si starší generace uvědomila, že probíhá obrovská změna a zkusila přece jenom nějak propojit stará a nová média. Velkým negativem „nejnovějších médií“ je totiž to, že je to spontánně vzniklá „dětská komuna“ jako z Pána much, což není dobře. Má svoje svérázná pravidla, je v ní hodně zábavy, ale málo kvalitních informací, protože je tam málokdo nosí. Na YouTube najdeme výborné vědecké popularizační kanály jako Veritasium, ale tohle je jenom začátek.

Je nutné s tím něco dělat a donést rozumný a kvalitní obsah i tam. A to v takové podobě, kterou dokážou příslušníci generace Z přijmout a strávit. Obráceně to nepůjde, tihle mladí vám už ráno před před trafiku podupávat nepůjdou. Pokud velké mediální domy nepůjdou za svými potenciálními čtenáři a nebudou o ně bojovat, vstanou noví bojovníci přímo z řad dorostu a zaberou jejich místo. A vzhledem k tomu, jak malé vybavení je potřeba pro zahájení vlastní činnosti, můžeme čekat explozivní růst.

Tím myslím pokračující explozivní růst. Nemějte pochybnosti: Už to bouchlo. Už i džihádisté z ISIS pochopili, že tohle je klíč pro budoucnost. Klasickým médiím už mnoho času pro adaptaci nezbývá.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama