Jak výrobci elektroniky objevili tajemství luxusu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Jak výrobci elektroniky objevili tajemství luxusu

Jak výrobci elektroniky objevili tajemství luxusu | Kapitola 8

Michal Rybka

Michal Rybka

20. 3. 2015 03:00 33

Seznam kapitol

1. Stačí to pořádně vysvětlit 2. Hlavně když na to máte 3. Luxus je luxus 4. Zlato, platina, diamanty, třpitky...
5. Dá se to i elegantněji a funkčněji 6. anebo s monstrózní modernou 7. Dostupný luxus 8. Stejně by to někdo udělal – tak proč ne my

Víte, jak vznikl Archimédův zákon? Syrakuský panovník Hieron II. pojal podezření, že zlatník pančoval zlato v královské koruně stříbrem či mědí. Archimedes měl přijít na to, jak zjistit, zda je opravdu zhotovená z ryzího zlata. U Apple Watch podezření z pančování zlata nemáme, Apple se svým kompozitem snižujícím objem zlata zcela otevřeně chlubí.

Reklama

Cenová diferenciace Apple je podstatně vyšší. Základní model začíná na 349 dolarů, luxusní model se zlatokeramickým kompozitem vyjde na 17 000 dolarů. Materiál absolutně nevysvětluje rozdíl v ceně, rozdíl nevidíme ani ve funkčnosti. Je to úplně jasné: Zatímco základní verze hodinek spadá stále do „affordable luxury“, zlatá verze je jednoznačně luxusní zboží, kde žádná pravidla anebo logika neplatí.

Těžko říct, kde se ta chuť Apple k testování ochoty zbohatlíků pořádně zakešovat vzala. Soudím, že to je možná od okamžiku, kdy se ukázalo, jak dobře se prodávají „zlaté“ iPhony. Musím říci, že na rozdíl od skutečně byzantsky dekadentních předělávek iPhonů do pláště z ryzího zlata pokryté krustou z drahokamů je zlatavá verze Apple vkusná a uměřená. Nevypadá přeplácaně anebo šíleně – a zákazníci ji od začátku opravdu chtěli. Je tedy možné, že se Apple rozhodl otestovat, kolik lidí bude ochotno investovat skutečně do zlata, byť je to zlato keramikou říznuté.

Je to asi rozumnější strategie, než prodávat všechno „jenom za 349 dolarů“ a nechávat zlatníky vydělávat těžké love na tom, že budou Apple Watch vykuchávat z oceli a zakovávat do zlata, protože zájemci o takovou úpravu se jistě najdou. Celkově mi cenová strategie Apple pro rok 2015 přijde jako takový test, jak hluboko se můžou pustit do neprozkoumaných lánů vysokých cen a tučných marží. Apple Macbook 2015 je svými parametry vlastně víceméně normální ultrabook, jenom je méně rozšiřitelný a přijde skoro na 50 000 Kč. Ale dělá se ve zlaté. A to je možná to hlavní...

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama