Just Cause 3 – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 6
Seznam kapitol
Just Cause 2 před více než pěti lety přinesl nejen obrovskou herní plochu, ale také velmi pokrokovou grafiku s GPGPU efekty. Pokračuje třetí díl ve stopách svého předchůdce? Poběží vám se sníženými detaily i na slabším hardware? V tomto rozboru se opět podíváme na všechna nastavení a jejich vliv na výkon.
Shadow Quality
Nastavení kvality stínů ve většině her ovlivňuje výkon nejvíce. Zde samozřejmě detail také patří k tomu náročnějšímu. Bere si jak výkon GPU, tak i vetší množství videopaměti. Vliv na obraz je také jako vždy výrazný. Rozdíl výkonu mezi nejlepší a nejhorší kvalitou stínů byl 44 fps vs. 49 fps.
Nastavení na Very High (po najetí myší se zobrazí Low)
SSAO
Efekt Zastínění okolím (Ambient Occlusion) přidává stíny do koutů místností anebo na místa, která jsou zastíněna nějakým objektem. Hra nabízí pouze základní SSAO, které ale zde funguje jak má a má i velký dosah.
Vliv na obraz je asi největší ze všech detailů. Bez SSAO je obraz velice plochý. Efekt doporučuji vypínat až jako poslední. Vliv na výkon je nízký - 50 fps vs. 53 fps.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Motion Blur
Oblíbený detail, který nemůže chybět v žádné hře. Vliv na výkon je na úrovni jednoho snímku za sekundu a vliv na obraz je otřesný. Doporučení je jako vždy OFF.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Edge Fade
Přidává do obrazu simulaci optické vady objektivů – tmavší rohy obrazu. Efekt nemá žádný vliv na výkon, takže je volba na vás, zda se vám efekt líbí.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)