Just Cause 3 – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 10
Seznam kapitol
Just Cause 2 před více než pěti lety přinesl nejen obrovskou herní plochu, ale také velmi pokrokovou grafiku s GPGPU efekty. Pokračuje třetí díl ve stopách svého předchůdce? Poběží vám se sníženými detaily i na slabším hardware? V tomto rozboru se opět podíváme na všechna nastavení a jejich vliv na výkon.
Závěr
Po technické stránce Just Cause 3 nepotěší svými vysokými HW nároky. Po skvěle optimalizované hře Mad Max od stejných vývojářů (studia) asi každý čekal něco výrazně lepšího než jak to nakonec dopadlo. Hra má obrovskou herní plochu, ale to je asi jediná věc, co je na hře zajímavá. Po stránce hratelnosti je možná takhle velká mapa na škodu, když není vyplněna obsahem - což o největší části mapy bohužel platí.
Grafika hry není vůbec dobrá na dnešní dobu. Stačí si hru porovnat například s Far Cry 4, které při snížených detailech vypadá stále výrazně lépe Just Cause 3. Ovšem plynulost obou her je na tom obráceně. Jediné co celkem dobře vypadá jsou efekty výbuchů a vodní hladina. Naopak otřesně zpracované jsou jakékoliv budovy. Kvalita filtrace textur je také mizerná. Minimálně polovina textur ve hře ignoruje AF nastavení ve hře.
Aby autoři dílo zkázy dokonali, nastavili ve hře otřesně úzký FOV, který omezuje vaší viditelnost na úzký koridor. A s mizerným FOV souvisí ještě jedna otravná věc kromě zkreslené perspektivy. Jak můžete vidět ze všech obrázků, tak postava je zobrazena v normální velikosti jako u jiných her z pohledu třetí postavy. To znamená, že kamera musí být výrazněji vzdálena od postavy. Velice často se tak stává, že mezi kameru a vaší postavu se připlete nějaký objekt. Doporučuji se vyhýbat lesům a hustějším křovinatým porostům.
Pokud si hru chcete zahrát slušně, zapomeňte na doporučené minimum. Nejspíše GTX 670 kvůli 2GB VRAM po chvíli hraní začne kolísat s plynulostí. V těchto situacích je možné pozorovat přetížení sběrnice PCI Express. Tomu se úplně nevyhnete i když snížíte textury a stíny na minimum, pouze oddálíte vznik těchto propadů. Pokud máte grafickou kartu s méně než 2 GB VRAM, hru úplně ignorujte, byly by to vyhozené peníze.
Na grafické kartě GeForce GTX 980 Ti byla hra bez problémů hratelná do rozlišení 3K a ve 4K by asi na výrazně přetaktované běžela také. Výkon ale rozhodně nepovídá tomu, co uvidíte na monitoru. Grafická karta Radeon R9 290 byla testována jen chvíli, takže nemohu zodpovědně potvrdit technické problémy s grafikiami AMD. Mohu jen napsat, že během asi pěti hodin hraní a testování hra nevykazovala žádné anomálie ani propady výkonu.
Liší se vaše zkušenosti? A jaký je váš pohled na technickou kvalitu hry? Napište nám své názory do diskuze.