PCTuning Článek

Kingston HyperX Pulsefire Dart: bez drátů i při nabíjení

miroslav-jezek
Miroslav Ježek
9. 3. 2020 11:00 10 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Úvod, balení, specifikace 2. Design, tlačítka, ergonomie 3. Senzor a software 4. Závěr

K nadpisu je třeba ještě přidat název HyperX ChargePlay Base – což je základna pro bezdrátové nabíjení. Pak už myšák do větru začíná dávat smysl. Už žádné otravné připojování kabelu pro nabití, stačí myš zahodit směrem k podložce, nechat jí nasosat trochu šťávy, ideálně přes noc, a druhý den se opět vrhnout do digitálního světa.

Reklama
Reklama

Senzor a software

Uvnitř myši je instalován senzor Pixart PWM3389, který zvládá svištět až 16000 DPI, zrychlení 50 G a rychlost je až 450 ips. Frekvence snímání je až 1000 Hz. Parametry senzorů obecně jsou brutálně předimenzované, obyčejný člověk nemá šanci třeba to zrychlení vůbec využít. Ale asi je to hlavně do budoucna, až se budeme my lidé taky trochu upgradovat nějakou tou nanovýbavičkou nebo kybernetickými svaly.

Na začátek jsem klasicky načmáral kruhy a čáry při různých DPI, abych získal obecnou představu, jak se snímač předvede.

Dále následovalo prstolomné mučení v programu MouseTester 1.5, kde je ždímáno zrychlení, stabilita frekvence, jitter a schopnost senzoru snímat i chaotické a zběsilé pohyby. Testoval jsem drát i bezdrát. Je vhodné dodat, že dnešní snímače lepších myší (Corsair, Steelseries, HyperX) s tím obvykle nemají nejmenší problém. Jiné by to asi bylo s nějakou krysou z pákistánské tržnice, kde je místo senzoru kulička od hovnivála.

Stabilita frekvence na 500Hz, bezdrát vs drát

Stabilita frekvence na 1000Hz, bezdrát vs drát

Mávání myší sem tam, bezdrát vs drát, v obou případech dobré

Zrychlení bezdrát vs drát se pohybuje někde kolem 4 až 6 m/s, ale záleží na ruce, senzor to nezaskočí

Ycount simuluje jitter, nebo taky stabilitu senzoru, aby neskákal jako kamzík
Ycount simuluje jitter, nebo taky stabilitu senzoru, aby neskákal jako kamzík

Program Ngenuity, kterýžto slouží jako ovládací pult pro několik zařízení HyperX, se zpočátku tvrdě bránil proti jakémukoli použití. Na mém hlavním PC (i5 9600KF, ASRock Z370 Extreme4, 32GB 3000 a GTX 1070) se program spustil a krysu nedetekoval, ani když jsem tančil guinejský tanec deště. Zkoušel jsem všechny porty USB porty včetně hubu, reinstalovat program, reset myši, různé sekvence zapojení a nic. NIC. Tudíž jsem v zoufalství vyhrabal starý PC (i5 2400, ASRock H61M, 8GB, GT 710) a prubnul to na něm. Prvně se dostavil úspěch. Myš byla detekována a rovněž proběhl update firmware jak u myši, tak donglu. Říkám si fajn, program se spustí a… ehjle, do pěti vteřin vždy spadne. Takže tady je cesta taky zatarasená. Na obou PC je aktuální verze W10 1909. Z tunelu ke světlu mě navedl až kolega Preclík, který měl s Ngenuity ten samý problém. Ve zkratce, nakonec jsem zjistil, že přehradu, přes kterou se myš nedostala, tvořil nainstalovaný ovladač minule testované mechaniky od SPC Gear. Programu nevadí v detekci zařízení několik herních klientů (GOG, Steam, Epic, Uplay) nebo korzárské iCUE či MSI Afterburner, ale jak běží driver klávesnice GK540, je s ním ámen. Nutno dodat, že na druhém archaickém PC tento driver není a Ngenuity proto aspoň neustále padá, aniž bych na cokoli klikl. Domnívám se tedy, že hlavní vina padá na hlavy hošanů z HyperX. Ostatně všeobecné hodnocení Ngenuity není zrovna přívětivé. Očividně nejsme sami, kdo měl s tímto ďábelským kusem kódu nesnáze.

Pokud už tedy funguje, dovolí nastavit a měnit klasické myší parametry jako DPI, RGB podsvícení, mapování tlačítek, frekvenci senzoru a tak dále, zkrátka běžná nastavení. K dobru přičítám, že program je celkem elegantní a jednoduchý pro užívání.

Dodatek: program padá i na hlavním PC a pravděpodobně je to kvůli MSI Afterburner. Zapnutý pomocný program RivaTuner Statistic Server nevadí. Za tu dobu, co testuji, je to poprvé, kdy byl obslužný program tak moc nesnášenlivý. Většina programů a ovladačů spolu dokáže koexistovat, ale HyperX frajírek ne, málokterý systém mu voní a chová se způsobně a ne jako neomalený chuligán.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning