Kompletní rodina ATi Radeonů X1000 v recenzi | Kapitola 8
Seznam kapitol
ATi vydala před několika dny svou novou sérii Radeonů, která mají zaujmout pozice vůči konkurenčním kartám nVidie, které měli delší dobu high-endový segment samy pro sebe. V dnešní recenzi se podíváme na dva Radeony z nejvyšších pozic, ale také na dva z těch nižších vrstev. Celá nová série je tedy pěkně na hromádce v jediném testu. Že se jedná o srovnání velmi zajímavé vás jistě přesvědčí samotné výsledky.
3DMark 03
Verze | 3DMark 2003, patch 360 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
Rozdíly v 3Dmarku 03 nejsou mezi soupeřícími kartami nijak výrazné. Radeon X1800XL svůj boj s GeForce 7800GT prohrává a naopak GeForce 7800GTX prohrává s Radeonem X1800XT. Z ostatních výsledků je třeba vyzdvihnout Radeon X1300Pro, který výrazně překonal GeForce 6600.
3DMark 05
Verze | 3DMark 2005, patch 1.20 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download |
Situace v 3D Marku 05 je poněkud jiné kafe, protože zde dokáže zanechat nový Radeon X1800XT v prachu za sebou i GeForce 7800GTX s rozdílem asi 1350 bodů. Radeon X1800XL dokázal překonat GeForce 7800GT a umístit se tak mezi GeForce 7800GTX a GeForce 7800GT. Radeon X1600XT překonal i svého 16 pipelinového bratříčka Radeona X800XL, což je vynikající výsledek. Radeon X1300Pro zase překonává GeForce 6600, ale na GeForce 6600GT zdaleka nedosahuje.
Aquamark 3
Verze | Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
V Aquamarku 3 vedou o kousek karty nVidie, takže zde si vítězství nové Radeony neodnesou. Jediná karta ATi, která výrazně překonala svého konkurenta je Radeon X1600XT, který ovšem nedokázal překonat starší Radeon X800GT. Tento test je do značné míry limitován výkonem procesoru, takže horní pozice jsou jím víceméně omezeny.