Mad Max: rozbor grafiky a nastavení detailů vs. výkon | Kapitola 6
Seznam kapitol
Dnes se podíváme na hru, která vznikla jako doprovod k filmu Mad Max: Fury Road . Ve hře se můžete těšit na šílené souboje v rezavých vozech a hromady výbuchů. Vypadá hra stejně, nebo podobně jako film? Poběží vám dobře i na slabším počítači? Kde máte ubírat? Pojďme si na všechny tyto otázky odpovědět v našem rozboru.
Point light specular
Tento detail přidává k dynamickým světlům odrazy (specular map). Vliv na výkon je na úrovni chyby měření, a vliv na obraz můžete vidět na následujícím obrázku. Tento efekt byl poprvé ve velké míře využíván například ve hře Doom 3, kde měl hlavní roli ve hře světel a stínů.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Anti-aliasing
Vyhlazování hran je v této hře realizováno pouze jako efekt post-processingu. Takové vyhlazování hran má největší efekt na statickém snímku. V pohybu obraz působí téměř stejně jako bez vyhlazování, dochází ke zřetelnému přeskakování pixelů na hranách. Vliv na výkon je minimální: 53 fps vs. 54 fps.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Parallax mapping on terrain
Ani tento detail jení ve hrách žádným nováčkem a běžně se používá k simulaci nerovností povrchu. Při dobrém použití na vhodný povrch dokáže nahradit náročnou tesselaci s displacement mappingem. V této hře je využíván pouze na terénu. Rozdíl ve výkonu mezi zapnuto a vypnuto je 51 fps vs. 54 fps.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Fog/particle upsampling quality
Grafické nastavení, které podle testování tak nějak neodpovídá svému názvu. Respektive jediného výrazného vlivu na obraz jsem si všiml v místech, kde přes textury prosvítá světlo a je zde viditelný bloom efekt.
Detail má možnosti nastavení na Normal a High. Pří nastavení High je efekt Bloom přesnější a příjemnější na oči. Při nastavení Normal se boom více roztéká a nevypadá pěkně. Rozdíl mezi nastaveními je na úrovni chyby měření 1 fps.
Nastavení na Normal (po najetí myší se zobrazí High)