Marvel's Spider-Man Remastered: ray tracing a vliv na výkon a kvalitu obrazu
i Zdroj: Autor
Hry Článek Marvel's Spider-Man Remastered: ray tracing a vliv na výkon a kvalitu obrazu

Marvel's Spider-Man Remastered: ray tracing a vliv na výkon a kvalitu obrazu | Kapitola 4

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

7. 9. 2022 15:30 17

Seznam kapitol

1. Úvod do světa pavouků 2. Porovnání upscalingu 3. Ray tracing, exteriér 4. Ray tracing, interiér 5. Finální srovnání a závěr

Po delší době tu máme zase nějaké grafické pozlátko pod drobnohledem. Opět primárně zaměřeno na ray tracing a na to, jestli se vyplatí okrást se o část výkonu výměnou za úžasnou podívanou.

Reklama

Ve vnitřních prostorech jsou místa, kde si ray tracingu ani nevšimnete, jako třeba tato laboratoř. Zřejmě mají hoši vědci mizernou uklízečku a ta leštění povrchů fláká.

Tato scéna je krásným příkladem, jak RT téměř není poznat, ale zato sežere 30 snímků. Podlaha pak odráží o trochu víc haraburdí, ale jinak nic. 

V téhle situaci je propad rovnou o 40 snímků. Odraz láhve na stole za to určitě stojí. V těchto lokacích je ray tracing úplně zbytečný, výkon jde pod kytky a vzhled je téměř k nerozeznání od vypnutého stavu. 

Samozřejmě máme i jiné architektonické zázraky, kde nastoupila četa leštičů, jako třeba toto loby.

Bez RT podlaha i stěny září bílým světlem, asi už na Petera čeká ten nahoře. S ray tracingem se celá scéna změní dost zásadně, odrazy na podlaze a stěnách jsou mnohem střídmější, přesnější a nezáří jak supernova. Ale ten propad snímků je brutální. Vysoké detaily RT jsou skoro k nerozeznání, odrazy jsou sice méně přesné a není jich tolik, nicméně snímky vylezou nad 50. 

Kancelářské lokace, lesklá podlaha a hromady zdrojů světla. Tady si už zapnutý a vypnutý ray tracing nespleteme, na podlaze se odráží tabule, oranžové výstražné světlo, zeď z vedlejšího kanclu a další drobnosti. 

Naopak v této prosvícené scéně je rozdíl menší, než bych čekal. Světla z venkovního světa pořád vypalují do podlahy díru, jen je to s RT přesnější. Nevím jak vám, ale mě se zdají ty RT odrazy až přehnaně ostré a konkrétní. Pro srovnání jsem ještě přidal jeden screen, kde je vzdálenost objektů nastavena na minimum. V obrazu není žádný rozdíl kromě toho, že máme o 6 snímků víc. 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama