Marvel's Spider-Man Remastered: ray tracing a vliv na výkon a kvalitu obrazu
i Zdroj: Autor
Hry Článek Marvel's Spider-Man Remastered: ray tracing a vliv na výkon a kvalitu obrazu

Marvel's Spider-Man Remastered: ray tracing a vliv na výkon a kvalitu obrazu | Kapitola 5

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

7. 9. 2022 15:30 17

Seznam kapitol

1. Úvod do světa pavouků 2. Porovnání upscalingu 3. Ray tracing, exteriér 4. Ray tracing, interiér 5. Finální srovnání a závěr

Po delší době tu máme zase nějaké grafické pozlátko pod drobnohledem. Opět primárně zaměřeno na ray tracing a na to, jestli se vyplatí okrást se o část výkonu výměnou za úžasnou podívanou.

Reklama

Na závěr vydestiluji své poznatky a ještě přidám porovnávačky zapnutého a vypnutého ray tracingu v několika scénách pro finální představu, dojem a zhodnocení. Vlevo ray tracing zapnutý, vpravo bez. Ačkoli rozdíl bude viditelný na první pohled.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: Pctuning
i Zdroj: Pctuning
Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: Pctuning
i Zdroj: Pctuning
Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: Autor
i Zdroj: Pctuning
Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: Pctuning
i Zdroj: Pctuning
Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: Pctuning
i Zdroj: Pctuning

Ve všech těchto lokacích je RT jasně vidět. Ovšem najdou se i místa, kde potřebujete k odhalení změn výkonný teleskop.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: Pctuning
i Zdroj: Pctuning
Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: Pctuning
i Zdroj: Pctuning

V takových lokacích je jediným spolehlivým indikátorem propad snímků. Všimněte si třeba té šachty, rozdíl ve vzhledu nula, ale ve snímcích přes čtyřicet. Při nejlepší vůli nevidím ani ten nejmenší ospravedlnitelný posun ve vizuálu. 

Tak a pár slov na závěr. Celý ray tracing v této hře je jen óda na svět za zrcadlem. Je to škoda, protože takové Dying Light 2 ukázalo, jak umí RT se vzhledem zamávat, hlavně díky globálnímu nasvícení. Lokace bez zdroje světla byly temné jako současné vyhlídky na budoucnost. Celkově však remasterovaný Spiderman vypadá dobře a s vypnutým RT ani není nijak zvlášť náročný na grafiku, aspoň pokud máte decentní GPU. 

S DLSS není problém svištět ve 4K na stabilních 60 FPS. Pokud však máte monitor s vyšší obnovovací frekvencí, budete potřebovat pořádně našlapané CPU, zvlášť v nižším rozlišení. Osobně se mi povedlo na 1080p dosáhnout u grafiky vytížení 50 %, přičemž procesor potil krev. Čím víc jader a vláken, tím líp. Na nižším rozlišení, kde výkon škrtí víc procesor než grafika a karta je vytížená zpoloviny, není důvod ray tracing nevyzkoušet, zejména pokud máte výkonnější kartu než RTX 2080.

Co se ray tracingu týče v tomto titulu, nejsem úplně přesvědčený o přínosu všech blyštivých odrazů, vyleštěných chodeb a lesklých stěn. Kolikrát se mi zdá ten mázlý nepřesný odraz na mrakodrapech odrážející bůh ví co s vypnutým RT přirozenější (což je trochu nelogické). Nicméně nechávám ho zapnutý s nastavením na „vysoké“, což oproti vyššímu nastavení přináší dost výkonu k dobru a přitom z o(d)brazu zmizí jen nepodstatné smetí. 

Možná si ale programátoři mohli pustit klávesnice na špacír a ray tracing využít i pro globální nasvícení a stíny (pokud by to tedy šlo). Třeba bychom se pak dočkali ještě lepší podívané (a čekali na RTX 4080, aby se to vůbec hnulo). 

Na Spider-Man Remastered běží do 12. 10. u vybraných prodejců akce, v níž jej můžete získat i zdarma při nákupu mobilní či desktopové GeForce RTX 3090 Ti, RTX 3090, RTX 3080 Ti a RTX 3080, ať už je pořídíte samostatně, nebo coby součást stolního PC či notebooku.  Akce probíhá i u našeho partnera CZC.CZ.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama