PCTuning Článek

Max Payne 3 — Krásná střílečka s vysokými nároky

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
18. 6. 2012 01:00 36 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Vylepšený engine a fyzika z GTA IV 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK — střední nastavení bez vyhlazování 4. Výsledky GK — nejvyšší nastavení bez vyhlazování 5. Výsledky GK — nejvyšší nastavení s vyhlazováním 6. Vliv procesoru na hru
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Třetí pokračování Maxe Payna vychází po dlouhých devíti letech a rozhodně byste jej neměli nechat ujít. Kromě kvalitní hry totiž potěší i výborná technická stránka. Za vše hovoří engine původem z Grand Theft Auto IV, kterému vývojáři přidali i podporu DirectX 11. Jen ty hardwarové nároky jsou tradičně poměrně vysoké.

Reklama
Reklama

Že vývojáři z amerického studia Rockstar Games hry umí, o tom není sporu. Kromě výborné hratelnosti však lidé z tohoto týmu umí vyrobit také hry vyspělé po technické stránce. Ukázali to v roce 2002 při převodu série Grand Theft Auto do třetího rozměru a zopakovali to při vydání čtvrtého dílu v roce 2008. Protože Rockstar Games dlouhodobě spolupracují s finskými Remedy Entertainment, kteří se v posledních letech zabývali především hororovým titulem Alan Wake, dostali lidé z Rockstaru na starost přípravu třetího pokračování slavné střílečky z pohledu třetí osoby Max Payne.

Jak už bylo řečeno výše, Rockstar Games se neposledy blýskli čtvrtým dílem série Grand Theft Auto (2008) a jeho datadisky (2010). Hra byla postavena na enginu RAGE (Rockstar Advanced Game Engine — s hrou Rage od id Software nemá nic společného) a přinesla vynikající vizuální stránku vykoupenou vysokými hardwarovými nároky. Na současném počítačovém hardwaru už engine není tak extrémně náročný jako před čtyřmi roky, vývojáři jej proto použili i pro třetího Maxe Payna. Současně do něj však implementovali řadu nových efektů jako je ambient occlusion včetně nejvyšší verze HDAO, výrazně kvalitnější nasvícení a stínování nebo třeba teselace (aplikovaná na postavy). Výsledkem je hra podporující de facto všechny nejnovější technologie běžící pod rozhraním DirectX 11, která se řadí mezi nejlépe vypadající střílečky současnosti. Především ve smyslu pro detail je Max Payne 3 proti GTA IV o velký skok kupředu.

Čím GTA IV před čtyřmi lety hráče doslova oslnilo byla vynikající fyzika daná použítím speciálního enginu Euphoria. Také ten je v Maxi Paynovi implementován a ačkoliv není jeho přínos tak dobře patrný jako při přejíždění chodců ve zmiňovaném GTA, postavy velmi věrně reagují na zásahy střelnými zbraněmi do různých částí těla a pohyb je vždy naprosto přirozený a originální (vše je renderováno v reálném čase, animace zásahů nejsou předpřipravené). Potěší také realistická fyzika kulek (engine Bullet) nebo realistické chování skla na průstřely — dle mého názoru je technika tříštění skla nejlepší ze všech současných her.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning