Max Payne 3 — Krásná střílečka s vysokými nároky | Kapitola 8
Seznam kapitol
Třetí pokračování Maxe Payna vychází po dlouhých devíti letech a rozhodně byste jej neměli nechat ujít. Kromě kvalitní hry totiž potěší i výborná technická stránka. Za vše hovoří engine původem z Grand Theft Auto IV, kterému vývojáři přidali i podporu DirectX 11. Jen ty hardwarové nároky jsou tradičně poměrně vysoké.
Shadow Quality
Rozdíl v nastavení stínů je patrný na první pohled. Zatímco při zapnutém stínování jsou všechny vykreslované stíny plně dynamické, po vypnutí stínů se stíny značně zjednoduší a vykreslují se jen stíny dané světelnými mapami. Výkon však po snížení vzrostl z 36 na 44 snímků za sekundu.
Reflection Quality
Rozdíl mezi vypnutými a zapnutými odrazy je u lesklých povrchů patrný na první pohled. Rychlost renderování po snížení vzrostla z 36 na 40 snímků za sekundu.
Water Quality
Rozdíl v nastavení kvality vody vám bohužel neukážu, při hraní prvních čtyř kapitol jsem totiž ve hře nenašel žádnou vodní plochu. V dalších částech hry by však přeci jen nějaké být měly, nastavení kvality vody mění kvalitu vodní hladiny, nárůst výkonu se pohybuje okolo 10 %.
Abient Occlusion
Efekt Ambient Occlusion přidávající stíny do tmavých míst a spár ve hře nelze vypnout, nastavení umožňuje jen přepínání mezi nižším režimem SSAO a vyšším HDAO. Rozdíly v kvalitě stínování jsou při podrobném zkoumání patrné, rozdíl ve výkonu jsem naměřil 45 ku 47 fps.