PCTuning Článek

Alan Wake — krásný, temný a krvavě náročný thriller

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
24. 2. 2012 02:00 56 Sdílej:

Seznam kapitol

1. MAX-FX engine třetí generace 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Galerie in game screenshotů 10. Výběr recenzí herních magazínů 11. Závěr

PC verze psychologického thrilleru Alan Wake to měla od začátku těžké. Ačkoliv ji Microsoft coby vydavatel nejprve úplně zrušil, nakonec jsme se s dvouletým zpožděním proti Xboxu 360 přeci jen dočkali. Je však po takové době vůbec o co stát? No to si pište! PC verze hry vypadá báječně a vrásky na čele vám budou dělat jen vysoké hardwarové nároky.

Reklama
Reklama

Psychologický thriller Alan Wake patřil dlouhé roky mezi nejočekávanější hry vůbec. Protože se však jeho vývoj potýkal s mnoha problémy, přestávali mnozí v průběhu času vůbec věřit, že se hry někdy dočkáme. Protože se však přes problémy dostaly i větší „průšviháři“ jako S.T.A.L.K.E.R. a zejména Duke Nukem Forever, dočkali jsme se nakonec i Alan Wake. Pro herní konzoli Xbox 360 vyšla hra už v květnu 2010 a brzy měla následovat i PC verze. Vydavatelem hry byl však samotný Microsoft, který se z Alan Wake rozhodl udělat jeden z výhradních titulů pro svou konzoli a zdálo se proto, že PC hráči budou mít smůlu. Vývojáři ze slavného studia Remedy Entertainment (například série Max Payne) se tomu však vzepřeli a nakonec se jim ve spolupráci s týmem Nordic Games podařilo vydat i PC verzi hry.

Jak už bylo řečeno, počítačovou a konzolovou verzi hry od sebe dělí téměř dva roky. Protože se i PC verze snaží být plnohodnotným AAA titulem, je počítačové verze Alan Wake proti té konzolové o něco vylepšena, přičemž rozdíly jsou především v technické stránce. PC verze Alan Wake běží stejně jako původní hra na enginu MAX-FX třetí generace, který je vlastní technologií týmu Remedy. Technologie hry jsou postaveny na rozhraní DirectX 9.0c bez podpory novějších API DirectX 10/11, to však není na obtíž. Alan Wake vypadá i tak skvěle, špičková je především práce se světlem a dynamické stínování. PC verzi hry nechybí takřka nic od skvěle provedených kuželů světla a slunečních paprsků (volumetrické osvětlení), přes velmi efektně provedené efekty přesvícení (bloom, HDR) a čočkový efekt až po dynamické stíny, kterým nechybí i pokročilý efekt ambient occlusion SSAO. Hra světla a stínu je zkrátka špičková a dobře pomáhá dotvořit atmosféru hry.

Vynikající však ve hře není jen práce se světly, ale také další efekty. Alan Wake používá zejména velké množství post processing úprav, během hry je proto obraz pro dotvoření atmosféry chvíli černobílý, chvíli červený, zrnitý, rozmazaný, zvlněný a podobně. Proti konzolové verzi hry jsou také podstatně kvalitnější textury a lepší je i celková dohlednost. Ačkoliv má Alan Wake konzolový původ, jde dle mého názoru o jednu z vizuálně nejlepších her současnosti.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning