Monitory s vysokým rozlišením: Proč už je u PC dávno nemáme?
i Zdroj: PCTuning.cz
Monitory Článek Monitory s vysokým rozlišením: Proč už je u PC dávno nemáme?

Monitory s vysokým rozlišením: Proč už je u PC dávno nemáme? | Kapitola 8

Pavel Urbánek

Pavel Urbánek

31. 7. 2014 03:00 50

Seznam kapitol

1. 1366×768 je stále s námi 2. PPI, 720p, 4K - udělejme pořádek v těch rozlišeních! 3. PPD a Retina: správné označení, nebo jen povedený marketing? 4. Jak jsme rostli s rozlišením 5. Hardwarová omezení
6. Operační systém 7. Aplikace, ach ty aplikace 8. Hry a web 9. Existuje řešení? 10. Bude to boj

Rozlišení 4K se začíná drát do domácností, 1600p a 1440p je k dostání už několik let, nyní se objevuje i ve špičkových telefonech. Jak je tedy možné, že přední výrobci dodávají notebooky i stolní LCD s rozlišením 1366×768 bodů? Může za to cena? Vězí za tím zpětná kompatibilita? Nebo je to úplně jinak?

Reklama

Jak se s vysokým rozlišením vypořádávají hry? Špatně! Nyní se nebavíme o tom, kolik fps zvládnou při jakých detailech, ale jak samotná hra bude vypadat a zda bude vůbec hratelná. Platí zde stejné problémy jako u desktopových aplikací, tzn. pokud hra využívá rastrovou grafiku, tak bude muset dojít k zvětšení a rozmazání.

Kéž by se však obsah hry, konkrétně uživatelské rozhraní zvětšilo a rozmazalo, to by bylo ještě výborné. Situace je dnes taková, že většina her své UI prakticky vůbec neškáluje. Indikátor vašeho zdraví, nebo minimapa, či výpisy zabitých nepřátel budou na UHD panelu ještě menší než důležitý text ve smlouvě na rychlou půjčku.

Webové stránky

Zpět k aplikacím. Prohlížeče patří mezi aplikace stejně tak jako programy pro střih nebo editaci fotek. Mohou trpět stejným problém škálování – malá tlačítka, nečitelná menu a adresní řádek atd. To je ale jen špička ledovce. Prohlížeč musí správně zobrazit i obsah stránek, které uživatel navštíví. Teď už musí být jasné, kam směřujeme.

Stejně jako aplikace musí řešit to, jak naškálovat svůj obsah, tak i webová stránka najednou čelí této výzvě. Řada webů je navržena tak, že se roztáhne přes celou dostupnou plochu, ale to nestačí. Je potřeba zvětšit i ovládací prvky, text atd. To je ten opravdový kámen úrazu. Opět narážíme na bitmapové obrázky a grafiku včetně UI. Po zvětšení to nebude vypadat zdaleka tak pěkně jako původní web. Nezmínili jsem však ani weby, které nevyužívají celou plochu ale jsou definované jen pro konkrétní šířku, ať už je to kvůli zpětné kompatibilitě nebo jen kvůli dodržení nějakého grafického rozhraní – stylu.

Weby většinou nemají problém se škálováním textu, ale obrázky trpí. To se bavíme jen o logu - co takové fotky produktů!
i Zdroj: PCTuning.cz
Weby většinou nemají problém se škálováním textu, ale obrázky trpí. To se bavíme jen o logu - co takové fotky produktů!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama