Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Morphological AA — alternativní vyhlazování

Morphological AA — alternativní vyhlazování | Kapitola 9

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

13. 2. 2011 21:03 20

Seznam kapitol

1. Aliasing — jak vzniká 2. Další typy vad, Antialiasing 3. MLAA — post processing efekt 4. MLAA — kompatibilní hardware a vynucení 5. Testovací sestava, metodika 6. Bad Company 2, Borderlands
7. F1 2010, Far Cry 2 8. GTA: EFLC, Just Cause 2 9. Mafia 2, Serious Sam HD 10. Splinter Cell: Conviction, Two Worlds II 11. W40K: DoW II, WIC 12. Závěr

Společně s vydáním Radeonů HD 6000 spustilo AMD novou metodu vyhlazování nazvanou "morfologický antialiasing". Jde o unikátní řešení, které hráči umožňuje zapnout vyhlazování i tam, kde to s běžnými metodami není možné, jako například GTA IV. Jak to všechno funguje, v čem se MLAA liší od běžného AA, jaké jsou jeho nároky na výkon?

Reklama

Mafia 2

Srovnání kvality vyhlazování

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz
Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz
Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz


vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo MLAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA+MLAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)

U Mafie se situace opakuje. Byť ani klasické vyhlazení neodstraní všechny zuby, je výrazně úspěšnější než MLAA. Výkonnostní nároky obou typů vyhlazování jsou pak srovnatelné.

Test výkonu

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Serious Sam HD: The Second Encounter

Srovnání kvality vyhlazování

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz
Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz
Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz


vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo MLAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA+MLAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)

Poslední verze enginu od chorvatského týmu Croateam patří mezi ty, kde zubaté hrany nejsou příliš vidět. Na zbrani si jich nicméně všimnout můžete a je opět patrné, že klasický multisampling vyhlazuje lépe než post processing efekt MLAA. Na druhou stranu nároky MLAA jsou o něco nižší (oba typy vyhlazování vám však vezmou přes polovinu fps).

Test výkonu

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Morphological AA — alternativní vyhlazování
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama