Morphological AA — alternativní vyhlazování | Kapitola 9
Seznam kapitol
Společně s vydáním Radeonů HD 6000 spustilo AMD novou metodu vyhlazování nazvanou "morfologický antialiasing". Jde o unikátní řešení, které hráči umožňuje zapnout vyhlazování i tam, kde to s běžnými metodami není možné, jako například GTA IV. Jak to všechno funguje, v čem se MLAA liší od běžného AA, jaké jsou jeho nároky na výkon?
Mafia 2
Srovnání kvality vyhlazování
vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo MLAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA+MLAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)
U Mafie se situace opakuje. Byť ani klasické vyhlazení neodstraní všechny zuby, je výrazně úspěšnější než MLAA. Výkonnostní nároky obou typů vyhlazování jsou pak srovnatelné.
Test výkonu
Serious Sam HD: The Second Encounter
Srovnání kvality vyhlazování
vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo MLAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA+MLAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)
Poslední verze enginu od chorvatského týmu Croateam patří mezi ty, kde zubaté hrany nejsou příliš vidět. Na zbrani si jich nicméně všimnout můžete a je opět patrné, že klasický multisampling vyhlazuje lépe než post processing efekt MLAA. Na druhou stranu nároky MLAA jsou o něco nižší (oba typy vyhlazování vám však vezmou přes polovinu fps).
Test výkonu