Morphological AA — alternativní vyhlazování | Kapitola 11
Seznam kapitol
Společně s vydáním Radeonů HD 6000 spustilo AMD novou metodu vyhlazování nazvanou "morfologický antialiasing". Jde o unikátní řešení, které hráči umožňuje zapnout vyhlazování i tam, kde to s běžnými metodami není možné, jako například GTA IV. Jak to všechno funguje, v čem se MLAA liší od běžného AA, jaké jsou jeho nároky na výkon?
Warhammer 40 000: Dawn of War II
Srovnání kvality vyhlazování
vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo MLAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA+MLAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)
Také RTS Dawn of War patří mezi hry, kde si zubů spíše nevšimnete. Rozdíly mezi nastavení bez a s jednotlivým vyhlazováními jsou proto velmi malé a osobně si dovolím říct, že se hra dá pohodlně hrát i bez zapnutého vyhlazování. Pokud si na něj nicméně potrpíte, je rozhodně lepší klasické vyhlazování. Vezme vám totiž jen 5 % výkonu, zatímco MLAA celých 30 %.
Test výkonu
World in Conflict
Srovnání kvality vyhlazování
vlevo nahoře AA vypnuto, vpravo MLAA, vlevo dole 4× MSAA, vpravo dole 4× MSAA+MLAA
pro relevantní srovnání je nutné obrázky zvětšit do původní nekomprimované kvality (velikost až 4 MB)
Ve World in Conflict je jednoznačným vítězem klasické vyhlazování. MLAA totiž obraz znehodnotí rozmazáním částic ve vzduchu po jaderném výbuchu, neporadí si ani s většinou zubů na domech a do třetice má téměř dvojnásobné hardwarové nároky proti klasickému čtyřnásobnému vyhlazení.
Test výkonu