Morphological AA — alternativní vyhlazování | Kapitola 5
Seznam kapitol
Společně s vydáním Radeonů HD 6000 spustilo AMD novou metodu vyhlazování nazvanou "morfologický antialiasing". Jde o unikátní řešení, které hráči umožňuje zapnout vyhlazování i tam, kde to s běžnými metodami není možné, jako například GTA IV. Jak to všechno funguje, v čem se MLAA liší od běžného AA, jaké jsou jeho nároky na výkon?
Testovací sestava
Nároky jednotlivých typů vyhlazování jsem testoval na obvyklé sestavě osazené procesorem Intel Core i7 920 přetaktovaným na 3,6 GHz v základní desce Asus P6T DeLuxe. Operační paměti DDR3 měly kapacitu 6 GB s frekvencí 1600 MHz, jako systémový pevný disk posloužil WD VelociRaptor WD1500HLFS. K testování jsem zvolil mainstreamovou grafickou kartu AMD Radeon HD 6870 s nejnovějšími ovladači AMD Catalyst 11.1. Celý počítač byl poháněn 650W zdrojem Corsair a osazen byl ve skříni Lian-Li PC 101. Jako operační systém jsem použil Windows 7 v 64bitové verzi Ultimate.
Metodika testování
Dnešní testovací metodika byla poměrně jednoduchá. Vliv všech vyhlazování na výkon jsem testoval v rozlišení 1920 × 1200 v celkem dvanácti hrách (jejich jednotlivé testovací sekvence jsou vypsané níže) a použil jsem režimy bez vyhlazování, s morfologickým vyhlazováním, se 4× MSAA (vždy vynuceno ve hře) a kombinaci 4× MSAA a MLAA.
Testované hry
Battlefield: Bad Company 2 — Fps měřím pomocí programu FRAPS hraním části první mise single playeru, kdy společně se spolubojovníky dobýváte sklad, který během mise zničí nálet letadel. Nastavení hry je maximální a testuji jak bez, tak včetně MSAA (zapnuto ve hře).
Borderlands — Kreslená grafika hry je založena na Unreal enginu 3. Testuji na maximální nastavení hraním jednoho z prvních úkolů, kdy jdete zabít pět zmutovaných psů.
F1 2010 — Hra nemá vestavěný benchmark, testuji tedy projetím jednoho okruhu hlavního závodu s plným počtem protivníků na trati v Melbourne. Počasí je vždy nastaveno jako jasné, grafika hry je maximální. Testuji jak bez, tak včetně vyhlazování hran.
Just Cause 2 — Hru jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku v režimu město. Nastavení hry bylo maximální bez CUDA efektů (ty je možné zapnout jen na kartách NVIDIA GeForce).
Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech včetně vyhlazování hran, vypnuty však byly dodatečné akcelerované APEX PhysX efekty.
Serious Sam HD: The Second Encounter — Nejnovější díl Serious Sama jsem hrál hned na začátku první mise v džungli. Nastavení hry bylo vysoké včetně vyhlazování hran.
Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — sealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení hry bylo maximální a testoval jsem ve všech režimech vyhlazování.
Two Worlds II — RPG jsem testoval na nejvyšší nastavení v první části hry, kdy se dostanete na povrch a procházíte výcvikem. Testoval jsem jen bez vyhlazování hran, protože klasické vyhlazování MSAA ve hře nefunguje.
Warhammer 40 000 Dawn of War II — Pro testování hry používám vestavěný benchmark, nastavení hry bylo maximální včetně vyhlazování hran.