Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky | Kapitola 5
Seznam kapitol
Stalo se už tradicí, že každý rok před Vánoci vydává EA nový díl závodní série Need for Speed. Letos jde o návrat série ke kořenům v podobě reinkarnace Hot Pursuit. Očekávanou hru jsme si proto vzali na mušku a důkladně pro vás otestovali její nároky na výkon vašeho počítače.
![Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/k2soikuhx46wad660d9aad8b0ea2599730693.png)
Byť jsou nároky Hot Pursuit velmi nízké, přesto se mohou najít majitelé starších počítačů, kteří budou muset o něco snížit detaily. Vliv jejich nastavení na vizuální stránku a počet fps jsem proto ani tentokrát nevynechal. Vliv nastavení jsem testoval s ATI Radeonem HD 5670 v rozlišení 1920 × 1200 px. Nastavení hry je bohužel velmi málo a s malými rozdíly grafiky i výkonu. PC verze se totiž vyráběla až dodatečně konverzí z konzolové verze Hot Pursuit.
Textury s vysokým rozlišením
![Textury s vysokým rozlišením Zapnuto/Vypnuto](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/05b0967jc7fa8zr60d9aad93ae2d981058162.jpg)
Prvním nastavením je rozlišení textur. Ač jsou rozdíly v tomto nastavení u velké většiny her často největší, u aktuálního dílu Need for Speed jsem si žádných nevšimnul a taktéž framerate se nezměnil (samozřejmostí bylo restartování hry po změně nastavení).
Pohybový efekt
![Pohybový efekt Zapnuto/Vypnuto](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/ur9ogoxv0jcuuxq60d9aad9b867a658861130.jpg)
Pohybový efekt neboli Motion Blur se snaží navodit pocit vysoké rychlosti rozmazáním okolí při rychlé jízdě. Vliv nastavení na výkon byl ale i v tomto případě nulový.
Úroveň stínů
![Úroveň stínů Vysoká/Žádné](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/vy7orthonkr8yop60d9aada42627317487578.jpg)
Jediné nastavení s měřitelným vlivem výkon je úroveň stínů. Ty při nejnižším nastavení úplně vypnete a tím hra ztratí na své kráse. Na druhou stranu však framerate poskočil z 35 na 43 fps.
Minimální x maximální nastavení grafiky
![Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/2qsjvjvnd4x8h1k60d9aadaf1b7d361142897.jpg)
![Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/0hq92qaghspvz5p60d9aadb94e0a469394391.jpg)
Rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením jsou jen dva. Vždy si všimnete absence stínů, při rychlé jízdě se k nim přidá ještě efekt rozmazání. Horší rozlišení textur, menší dohlednost či jednodušší modely objektů v nastavení vůbec nenajdete. I rozdíly ve frameratu tak nejsou nijak propastné. U první dvojice došlo s ATI Radeonem HD 5670 v 1920 × 1200 px ke zvýšení z 39 na 48 fps, na druhé scéně to pak bylo 36/46 fps.