PCTuning Článek

Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů

Petr Diviš
Petr Diviš
5. 4. 2016 03:00 27 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Filmový zážitek v nočních ulicích  2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – textury, stíny, rozmazání pohybu 5. Vliv nastavení – AO, efekty , geometrie
6. Vliv nastavení – vyhlazování hran 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Po mírně delší době tu opět máme další díl ze série Need for Speed. Nový díl přináší velmi propracované úpravy vozů, u nichž si hlavně vzhled můžete přizpůsobit podle svého. A jak si přizpůsobit nastavení detailů, pokud hru hrajete na slabší sestavě a na co si dát pozor? Na to jsme se opět podívali v našem rozboru.

Reklama
Reklama

Filmový zážitek v nočních ulicích

Nové Need for Speed (hra nemá další podtitul) pocházejí tradičně z produkce vydavatele Electronic Arts. Vývojářem hry je tentokrát studio Ghost Games, kteří na svém portfoliu mají i jeden z předchozích lepších dílů – Need for Speed Rivals. Hra vyšla pro herní konzole XBOX ONE a PlayStation 4 již listopadu 2015. Verze pro PC byla odložena až na konec března 2016, ale zase nabízí lepší grafiku a podporu vyšších rozlišení.

Hru pohání engine Frostbite 3. S ním jsme se mohli setkat v nedávno testované hře Star Wars Battlefront. Ten by měl být základem pro dobrou grafickou stránku hry. A grafika nových Need for Speed opravdu za to stojí. Z doprovodných obrázků je velmi dobře vidět, že si autoři opravdu hodně vyhráli s nastavením nasvícením. To bylo asi to první, co mě při prvním spuštění hry zaujalo.

Po instalaci (stažení z Originu) si hra na disku ukrojila na dnešní poměry celkem malý prostor – 15 GB. Podobně nízké nároky má hra i na zbytek hardware. Vzhledem k tomu, jak vypadá, se hýbala velice dobře a jediný požadavek je vyšší kapacita paměti na grafické kartě.

Poprvé jsem opět zkoušel hru na grafické kartě GeForce GTX 980 Ti, která slouží jako referenční pro hodnocení her v maximálním nastavení grafiky a měření nároků. Pro tuto grafickou kartu hra nebyla žádnou velkou výzvou a fps ukazatel se pohyboval vysoko nad 60 fps. Grafickou stránku hry jsem si ale po chvíli doslova zamiloval. Model nasvícení nočních ulic je opravdu neuvěřitelně uvěřitelný. To je umocněno hlavně oblíbeným deštěm a mokrou vozovkou, která veškeré okolí odráží. Jedinou nevýhodou byl celkem silný motion-blur efekt.

Na sestavě AMD, osazené procesorem FX8370 a grafickou kartou ASUS R9 290 OC, se opět ukazovala nedostatečná síla procesoru. Grafická karta byla schopna v 1920 × 1080 hru rozhýbat nad 80 fps. Ale ve spoustě scén kolísal výkon pod 60 fps kvůli výkonu procesoru (vytížení grafiky klesalo pod 90 %).

Na grafické kartě MSI GeForce GTX 960 Gaming 2 GB již jsem při maximálních detailech s výkonem trochu narazil. Hra místy padala pod 40 fps a výjimkou nebyly ani úseky s výkonem kolem 30 fps. S ohledem na grafickou stránku hry by to většina lidí tipovala na nedostatečný výkon GPU. Ale díky sledování monitoringu v MSI Afterburneru bylo jasné, kde je chyba. V místech propadu výkonu byla výrazně přetížena sběrnice PCI-Express. Stačilo mírně snížit textury a tato malá změna přinesla bezproblémovou hratelnost nad 50 fps snad téměř v celé hře.

Jak ale vyladit detaily pro ještě slabší grafické karty, se dozvíte dále v rozboru. Uvidíte, že i po očesání detailů hra vypadá stále „fotorealisticky“. Noční městské scény engine Frostbite 3 zvládá velmi dobře a až s neuvěřitelně nízkými nároky.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning