Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů

Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 4

Petr Diviš

Petr Diviš

5. 4. 2016 05:00 27

Seznam kapitol

1. Filmový zážitek v nočních ulicích  2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – textury, stíny, rozmazání pohybu 5. Vliv nastavení – AO, efekty , geometrie
6. Vliv nastavení – vyhlazování hran 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Po mírně delší době tu opět máme další díl ze série Need for Speed. Nový díl přináší velmi propracované úpravy vozů, u nichž si hlavně vzhled můžete přizpůsobit podle svého. A jak si přizpůsobit nastavení detailů, pokud hru hrajete na slabší sestavě a na co si dát pozor? Na to jsme se opět podívali v našem rozboru.

Reklama

Texture Quality

Nastavení kvality textur vetšinou výkon moc neovlivní. To ale platí pouze v případě, že vaše grafická karta má dostatek paměti. Need for Speed je další hrou, kde 2GB grafické karty naráží na nedostatečnou velikost a při maximálních detailech textur dochází k propadu výkonu. Zatímco na Radeonu R9 290 nebo GTX 980 Ti je rozdíl ve výkonu na úrovni 1 fps, na GTX 960 se 2 GB paměti byl rozdíl po pěti minutách hraní a jízdy stejným úsekem celkem vysokých 39 fps vs. 51 fps!

Rozdíly mezi Ultra s Low nejsou nijak extrémní (změní se snad jen kvalita polepů na vozech a některé dekorace kolem tratí), takže na 2GB grafických kartách můžete hrát v pohodě i na Low detaily textur.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Motion Blur

Oblíbený efekt rozmazání pohybu je v sérii Need for Speed tradičně přespříliš výrazný, takže jej asi spíše doporučím deaktivovat. Jako bonus se vám i mírně zvýší výkon – 53 fps vs. 55 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Shadow Quality

Nastavení kvality stínů má ve většině her velký vliv na výkon. Zde je to ale naopak. Rozdíl mezi maximálními a minimální detaily je téměř zanedbatelných 60 fps vs. 63 fps. To samé ale platí o rozdílech v obraze. Rozlišení stínů se nezmění, jen se změní jejich počet. Všimněte si zjednodušeného stínu od reflektorů při nastavení Low.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Gamma Correction

Tímto posuvníkem pouze ovlivníte gamma korekci obrazu. Na výkon nemá žádný vliv, pouze na světlost obrazu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama