Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů
PCTuning Článek

Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů

Petr Diviš

Petr Diviš

5. 4. 2016 05:00 27

Seznam kapitol

1. Filmový zážitek v nočních ulicích  2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – textury, stíny, rozmazání pohybu 5. Vliv nastavení – AO, efekty , geometrie
6. Vliv nastavení – vyhlazování hran 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Po mírně delší době tu opět máme další díl ze série Need for Speed. Nový díl přináší velmi propracované úpravy vozů, u nichž si hlavně vzhled můžete přizpůsobit podle svého. A jak si přizpůsobit nastavení detailů, pokud hru hrajete na slabší sestavě a na co si dát pozor? Na to jsme se opět podívali v našem rozboru.

Reklama
Reklama

Závěr

Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů

Nové Need for Speed mě opravdu potěšily. Slibovaná byla změna hratelnosti. To se celkem povedlo a hlavně možnosti nastavení vozů jsou velmi dobře propracováné. (S přihlédnutím k tomu, že se jedná o čistou arkádu, nikoliv simulátor.) Asi nejvíce se zde vyblbnou ti, co si rádi hrají se vzhledem vozu. Možnosti úpravy skinu jsou téměř neomezené. Navíc své kreace můžete nahrát na servery EA aby je mohli využít i ostatní hráči.

Optimalizace hry je také velmi povedená. Je vidět, že engine Frostbite 3 patří mezi špičku. Grafika hry je úžasná a přesto se to i na slabší GTX 960 hýbe v maximálních detailech (kromě textur) plynule. V tomto ohledu hra určitě potěší majitele slabších PC, protože na grafickou kartu si velké nároky neklade. Akorát vyžaduje minimálně 2 GB paměti VRAM, protože možnosti očesání detailů nejsou příliš efektivní a textury i na minimum jsou stále až zbytečně detailní.

Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů

Jediná věc, která mi u grafiky hry vadila, byla nepodpora vyhlazování hran MSAA. Dříve Frostbite engine MSAA podporoval (naposled u Battlefield Hardline). V posledních hrách ale zůstává jen u metod post-processingu. Je sice pravda, že TAA metoda úžasně redukuje jakékoliv rušivé artefakty v obraze a i v pohybu obraz působí velice klidně (možná i lépe než s MSAA), ale za cenu viditelně rozmazaného obrazu. Tuto metodu využívá stále více her, takže to vypadá, že je alternativa k MSAA na světě.

Druhá, a trochu otravná věc, je nutnost neustálého připojení hry k internetu. A co hůř, stačí malý výpadek a hra vás vyhodí i ze závodu proti AI. Na mapě se totiž s vámi stále pohybují i další hráči (na podobné úrovni jako vy), se kterými můžete závodit, anebo jim závody kazit, pokud máte zrovna trollící náladu. Myslím, že volba čistě offline závodů, pokud chcete hrát jen pouze proti AI, by nebyla na škodu.

Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů

Pokud máte rádi arkádové závody, neměl by vám nový díl ze série Need for Speed uniknout. Změn je zde opravdu mnoho, ladění vozů je velmi zábavné a pro někoho může být i návykové. K tomu si přičtěte dobrou optimalizaci s pěknou grafikou a dostanete hru, která vás jistě zabaví na hodně hodin.

Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI

Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus

Předchozí
Další
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning