Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů

Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 6

Petr Diviš

Petr Diviš

5. 4. 2016 05:00 27

Seznam kapitol

1. Filmový zážitek v nočních ulicích  2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – textury, stíny, rozmazání pohybu 5. Vliv nastavení – AO, efekty , geometrie
6. Vliv nastavení – vyhlazování hran 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Po mírně delší době tu opět máme další díl ze série Need for Speed. Nový díl přináší velmi propracované úpravy vozů, u nichž si hlavně vzhled můžete přizpůsobit podle svého. A jak si přizpůsobit nastavení detailů, pokud hru hrajete na slabší sestavě a na co si dát pozor? Na to jsme se opět podívali v našem rozboru.

Reklama

Anti-Aliasing

Vyhlazování hran je v Need for Speed řešeno pouze pomocí post-processingu. K dispozici jsou dvě metody - FXAA a TAA. Na vyhlazování MSAA v moderních „next-gen“ hrách už můžeme opravdu zapomenout. To se vyskytuje ve hrách už jen opravdu výjimečně a vetšinou jen ve hrách založených na starších enginech. Nové herní enginy klasické vyhlazování hran nepodporují a spoléhají se na post-processing (vyhlazení hran až na hotovém obrazu).

Jednotlivé metody a jejich vliv na výkon můžete vidět v následujícím grafu.

Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak můžete vidět z grafu, jedinou výhodou post-processing metod je jejich nízká náročnost. Při 4× MSAA by následoval propad tak ke 40 fps.

FXAA pouze mírně mázne obraz, ale hrany moc dobře nevyhladí a v pohybu je obraz velice neklidný, což umocňuje i podivná „kostičkovaná“ filtrace odlesků na silnici. Zde se FXAA tedy moc dobře nepředvedlo. Hrát s ním je úplně stejné jako bez něj.

Naopak TAA až neuvěřitelně redukuje jakýkoliv pohybový aliasing a hra působí velice filmově. Bohužel dojde k celkovému rozmazání obrazu. To může být hlavně na monitorech s nízkým DPI trochu problém. Ovšem vyhlazení hran je téměř dokonalé a o redukci shimmeringu textur se dá napsat to samé. V kombinaci se 4K rozlišením vám tato metoda nabídne opravdu filmový zážitek.

Rozdíly v obraze můžete vidět na následujících obrázcích (1:1 výřezy).

Bez Vyhlazování:

Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování FXAA:

Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování TAA:

Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama