Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů

Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 7

Petr Diviš

Petr Diviš

5. 4. 2016 05:00 27

Seznam kapitol

1. Filmový zážitek v nočních ulicích  2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – textury, stíny, rozmazání pohybu 5. Vliv nastavení – AO, efekty , geometrie
6. Vliv nastavení – vyhlazování hran 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Po mírně delší době tu opět máme další díl ze série Need for Speed. Nový díl přináší velmi propracované úpravy vozů, u nichž si hlavně vzhled můžete přizpůsobit podle svého. A jak si přizpůsobit nastavení detailů, pokud hru hrajete na slabší sestavě a na co si dát pozor? Na to jsme se opět podívali v našem rozboru.

Reklama

Maximální vs. minimální detaily

Hra nemá v menu volbu pro profily detailů, takže si detaily musíte nastavovat sami. Jaký vliv mají jednotlivé detaily na výkon už víte z podrobného rozboru jednotlivých položek. V této kapitole se tentokrát podíváme pouze na rozdíl mezi maximálními a minimálními detaily opět na dvou scénách (hra se odehrává v jednom prostředí, takže více měření postrádá smysl).

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.

Scéna 1

Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

První test je náročnější scéna z ulice. Takový výkon odpovídá spíše minimu na jaké ve hře narazíte. I textury byly nastaveny na maximum, takže velkou porci výkonu si ukrojilo jen to, že grafická karta musí velké množství textur načítat přes PCI-Express (v naší sestavě pouze ve verzi 2.0).

Rozdíly mezi jednotlivými detaily jsou zanedbatelné a jediný velký rozdíl je chybějící vyhlazování hran TAA. Mírně lze pozorovat také chybějící AO, ale jinak je nasvícení scény a dohlednost objektů v obou případech stejná.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Nízká:

 Detaily MINIMÁLNÍ -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily MINIMÁLNÍ -pro zvětšení klikněte-


Detaily MAXIMÁLNÍ -pro zvětšení klikněte-

Scéna 2

Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Druhá scéna je naopak méně náročný úsek za městem. I zde se odehrává část závodů, ale podle tohoto se nemá moc smysl při nastavování detailů řídit, když důležitější jsou minima ve městě. Takže scénu 2 berte spíše jen orientačně, jak se hra hýbe v méně náročných úsecích.

Do maximálních detailů výrazně zasahoval limit paměti grafické karty. Při nastavení nízkých textur bylo hned fps nad 60 snímků!

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Nízká:

 Detaily MINIMÁLNÍ -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily MINIMÁLNÍ -pro zvětšení klikněte-


Detaily MAXIMÁLNÍ -pro zvětšení klikněte-

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama