Nejlepší herní rozšíření (DLC) všech dob | Kapitola 7
Seznam kapitol
Stahovatelný obsah či datadisky jsou neodmyslitelnou součástí každé větší hry, ať už úspěšné nebo neúspěšné. Až na DLC totiž vydavatel a vývojář začne pořádně vydělávat. Většina DLC je proto spíše do počtu, najdou se ovšem i DLC, která (téměř) překonala kvalitu původní hry a zapsala se do dějin. Tady je máte v celé své kráse.
Opposing Force
- Vyšlo ke hře: Half Life
- Datum vydání: 31. října 1999
- Hodnocení: nehodnoceno / 8,8 b
V Opposing Force se nevracíte do výzkumného střediska Black Mesa a to v roli jednoho z vojenských specialistů, který má za úkol odstranit legendárního Gordona Freemana. To je ale zvrat, že? Pokud se tohle nedá označit za „zcela nové dobrodružství, či herní zážitek“, potom už nic.
Episode Two
- Vyšlo ke hře: Half Life 2
- Datum vydání: 10. října 2007
- Hodnocení: 90%/9,2b
Nebudu-li počítat volně vydané demo jedné mise Lost Coast, má akční hra Half Life 2 má na svědomí dva datadisky – Episode One a Episode Two (měly být tři, ale toho třetího jsme se ještě nedočkali… a nejspíš už ani nedočkáme). Původně jsem je sem chtěla dát oba dva, protože jsou oba dva skvělé, ale potom jsem si přece jen vybrala (i s ohledem na skutečnost, že Episode Two mělo na Metacritics o něco lepší průměrné hodnocení jak u herních recenzentů, tak i u hráčů).
Episode Two se odehrává jen pár minut po konci Episode One. V těle Gordona Freemana se probouzíte ve vlaku, ve kterém jste odjeli ze City 17 jen pár okamžiků před velkou havárií. Vaším úkolem je dopravit data do základny rebelů. A přestože je to tam jenom pár kilometrů, vlivem mnoha odboček a nečekaných situací máte zábavu na několik dlouhých hodin.
Náplň Episode Two se významně liší od náplně Episode One a proto i kulisy jsou hodně odlišné. Nechybí ani skvělé skriptované scény a kooperace s některými NPC postavami, díky nimž ze hry prýští atmosféra na hektolitry. A nakonec musím zmínit ještě jednu zajímavost. Ve hře si můžete pustit vývojářské komentáře, které vám osvětlí některá zásadní rozhodnutí. Je to zajímavé i pro hráče, kteří vývoji her nehoví.