nVidia 3D Vision 2 Lightboost — test 20 moderních her
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek nVidia 3D Vision 2 Lightboost — test 20 moderních her

nVidia 3D Vision 2 Lightboost — test 20 moderních her | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

16. 7. 2012 03:00 26

Seznam kapitol

1. Aktivní a pasivní 3D projekce 2. nVidia 3D Vision 2 a Lightboost 3. Sestava, instalace, kompatibilita her 4. Alan Wake, AC: Revelations, Batman 5. Battlefield 3, CoD: MW 3, Crysis 2
6. DiRT: Showdown, F1 2011, GTA: EFLC 7. Just Cause 2, Kingdoms of Amalur, Mafia II 8. Max Payne 3, Risen 2, Serious Sam 3 9. TDU 2, Skyrim, The Secret World 10. Závěr

Hraní her ve třech rozměrech sice není masovou záležitostí, své místo si však na trhu našlo. Přinášíme vám proto aktualizovaný test technologie nVidia 3D Vision. Podíváme se na úpravy v hardwaru (nové brýle a technologie Lightboost) a především na kompatibilitu her. Vyzkoušeli jsme 20 her od Anno 2070 přes Battlefiled 3 až po Max Payne 3.

Reklama
nVidia 3D Vision 2 Lightboost — test 20 moderních her
i Zdroj: PCTuning.cz


Drátové 3D Vision brýle 1. generace se na trh dostaly až časem a příliš oblíbené nejsou

nVidia 3D Vision využívá aktivní technologie a na trhu je už přes tři roky. Až donedávna za ony tři roky celá technologie mnoha změnami neprošla. nVidia pouze v průběhu času o něco zvýšila výdrž na baterky u bezdrátových brýlí, přidala drátovou variantu a u některých monitorů / notebooků došlo k integraci IR vysílače přímo do samotného zařízení. Jak už však bylo řečeno v úvodu minulé kapitoly, 3D Vision kitů se prodalo přes půl milionu, nVidia technologii hodlá i nadále podporovat a na konci minulého roku jsme se proto dočkali uvedení druhé generace 3D Vision.

nVidia 3D Vision 2 Lightboost — test 20 moderních her
i Zdroj: PCTuning.cz


3D Vision brýle 2. generace

Druhá generace 3D Vision se skládá ze dvou vylepšení, které jsou vzájemně nezávislé. Jako 3D Vision 2 se označují nové brýle. Původní 3D Vision začínal s 22" monitory, časem se objevily 23 / 24" a dnes už se ve velké míře prodávají i 27" LCD panely. U tak velkých monitorů je důležité, aby měly oči hráče co největší zorné pole. Obroučky starého modelu brýlí v tomto ohledu začaly být limitující, nové brýle jsou proto větší a čočky mají o 20 % větší plochu. Společně se zvětšením brýlí se také zmenšil prostor, kudy se k očím hráče může z boku okolo brýlí dostávat světlo. Brýle jsou dále vyrobené z matného plastu (místo lesklého) a poslední změnou je upravený design, který by měl být lépe kombinovatelný s různými typy sluchátek a headsetů. Nové brýle jsou pochopitelně plně funkční i se staršími monitory.

nVidia 3D Vision 2 Lightboost — test 20 moderních her
i Zdroj: PCTuning.cz


27" LCD monitor Acer NH274HBbmiiid s podporou 3D Vision Lightboost, zdroj:

Alfacomp

Druhou velkou změnou je podpora technologie Lightboost, která se pro změnu týká monitorů a je kompatibilní se všemi typy 3D Vision brýlí 1. i 2. generace. U aktivní stereoskopie jako je 3D Vision je problém s tím, že alespoň polovinu (reálně však výrazně více) času jsou čočky brýlí pro každé oko zatmaveny. Obraz na monitoru včetně okolí se kvůli tomu jeví jako velmi tmavý i při maximálním nastavení jasu. Podobný problém má i pasivní  (polarizační) stereoskopie, zatmavení obrazu však není tak velké. Právě Lightboost se tuto vadu snaží omezit.


Zjednodušené video ukazující princip technologie Lightboost, zdroj: YouTube.com, GustavNils

Funkce Lightboost spočívá v tom, že při překreslování snímku z jednoho oka pro druhé se podsvícení na LCD panelu úplně vypne a při zobrazení snímku se sepne na maximální možnou úroveň. Díky tomu je možné příslušnou čočku aktivních 3D Vision brýlí odtemnit a zatmavit dříve / později než u starších monitorů s konstantním jasem. Výsledkem je, že brýlemi projde výrazně větší množství světla a hraní ve 3D nepůsobí tak temně, míra „tmavosti“ obrazu se dostává na úroveň pasivní technologie s polarizačními brýlemi. Měnící se intenzita jasu na monitoru je přitom velmi důležitá. Pokud by se neměnila a čočky brýlí by se přesto odtemnily (zatemnily) dříve (později), dostalo by každé z očí i část informace o obrazu pro druhé oko a mozek by nebyl schopen správně sestavit trojrozměrnou iluzi.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama