Podle společnosti Canon pouze 12 % spotřebitelů věří, že organizace dostatečně chrání jejich data
Canon Europe, lídr v oblasti digitálního zpracování obrazu, představil výsledky evropského průzkumu, který se zaměřil na bezpečnost a ochranu osobních informací. Podle průzkumu, který provedla společnost ICM , spotřebitelé projevují zřetelný nedostatek důvěry, pokud jde o ochranu osobních údajů. Potenciálně negativně může působit i povinné zveřejňování úniků dat, které je součástí navrhovaných legislativních reforem Evropské komise. Právní normy zdůrazňují důležitost preventivních opatření a zajištění bezpečnosti dat.
Výzkum ukázal, že 76 % spotřebitelů by pravděpodobně opustilo danou firmu nebo poskytovatele služeb, pokud by unikla jejich osobní data. Největší obavy se týkají úniku dat o kreditních kartách nebo bankovních účtech (48 % respondentů).
Pouze 12 % spotřebitelů věří, že organizace dělají pro ochranu jejich osobních údajů dost. Nicméně při výběru společnosti nebo poskytovatele služeb se spotřebitelé stále řídí cenou, která je pro ně důležitější (64 % respondentů) než zabezpečení osobních údajů (30% respondentů).
Výzkum také ukázal, že zatímco se spotřebitelé obávají nedodržení ochrany osobních údajů, většina lidí pouze pročte hlavní pasáže bezpečnostních ustanovení (36 %) a jen 19 % si přečte bezpečnostní pokyny celé. 13 % lidí nečte bezpečnostní informace vůbec.
„Výzkum ukazuje na zlepšení znalostí spotřebitelů o ochraně osobních údajů. Pokud budou schválené plánované reformy Evropské komise a projde i povinné zveřejňování úniků dat, můžeme očekávat více nahlášených úniků. Existuje zde i riziko, že by spotřebitelé mohli být časem k závažnému narušení osobních údajů lhostejní. Vyšší počet zveřejnění narušení osobních dat může způsobit „celkovou únavu“ a lidé na bezpečnost rezignují. Je povinností každé organizace, aby správně zvážila všechny bezpečnostní rizika a byla si jistá, že má ta nejvhodnější preventivní opatření,“ říká Quentyn Taylor, ředitel bezpečnosti informací, Canon Europe. „Organizace mohou zvýšit důvěru spotřebitelů, když budou jasně komunikovat bezpečnostní otázku a pomohou zvýšit povědomí o důležitosti ochrany osobních údajů.“
Velké množství úniků dat je spojeno s tištěnými dokumenty. Podle průzkumu společnosti Quocirca více než 70 % organizací zaregistrovalo únik dat ve spojení s tištěnými dokumenty, ale jen 42 % se výrazně zaměřilo na zabezpečení této oblasti. Organizace by měly věnovat bezpečnosti velkou pozornost a minimalizace rizik by mělo být prioritou.