Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno | Kapitola 12
Seznam kapitol
Při měření výkonu grafických karet se jako hlavní kritérium bere průměrný počet vykreslených snímků za sekundu. Tento způsob srovnávání však není zcela přesný a o skutečné plynulosti her vypovídají ještě další veličiny. V článku celou problematiku objasníme a detailně proměříme výkon nVidie GeForce GTX 660 a AMD Radeonu HD 7870.
Časový průběh fps
Časový průběh fps nVidia GeForce GTX 660 (po najetí myši se zobrazí AMD Radeon HD 7870)
Průběh frametimes
Průběh frametimes nVidia GeForce GTX 660 (po najetí myši se zobrazí AMD Radeon HD 7870)
Histogram
Histogram nVidia GeForce GTX 660 (po najetí myši se zobrazí AMD Radeon HD 7870)
Časy nad
Časy nad nVidia GeForce GTX 660 (po najetí myši se zobrazí AMD Radeon HD 7870)
Percentily
Percentily nVidia GeForce GTX 660 (po najetí myši se zobrazí AMD Radeon HD 7870)
Vlastní komentář
Ve hře Max Payne 3 má Radeon proti GeForce v hodnotě průměrného fps třetinový náskok. V grafu frametimes se u Radeonu opět vyskytují ústřely latencí, byť jich tentokrát není tolik. Variační koeficient je tak jen nepatrně vyšší než u karty GeForce (12 a 15 %). Časy nad jsou u obou karet srovnatelné, špatně i Radeon vede v průběhu percentil, relativní rozdíl 21 ku 63 % je opět v jeho neprospěch. Nicméně absolutní hodnota 99. percentily je přesto díky výrazně lepší průměrné latenci nepatrně lepší a v Max Paynu 3 proto těsně vítězí Radeon.