Podzim 2012 ve světě her – přehled nej titulů | Kapitola 8
Seznam kapitol
Letošní podzim se nesl ve znamení neotřelých herních námětů, které nás velmi mile překvapily. Nechyběly nápady, atmosféra, chytlavá hratelnost. Zaostřili jsme na všechny povedené originální tituly a přinášíme tipy, co určitě stojí za to si zahrát. Nebude chybět ale ani „herní klasika“, která nás už bohužel tolik nenadchla...
Tak a máme tu i nové Needy. Jenže důvodů k radosti zrovna moc není. Jak už jsem předeslala v úvodu článku, Need for Speed: Most Wanted – A Criterion Game je skoro zbytečná hra, která se do našeho podvědomí nezapíše zrovna nejlépe. Jde o to, že tvůrci hry se z nejasných důvodů pustili na nakloněnou plochu a začali vrtat do dobře fungujících prvků, které nahradili prvky novými.
Herní recenzenti sice přijali tuto změnu vcelku pozitivně, na webu Metacritic se hra z jejich strany dočkala hodnocení 81%, avšak převážná většina fanoušků spíše nesouhlasně vrtí hlavou nebo dokonce rozčíleně skřípe zuby. Na nových Needech je patrná snaha o přechod k arkádovosti závodění, která však nebyla dotažená do konce.
Pod krásnou nablýskanou slupkou městečka Fairhaven se tak spíše než komplexní herní zážitek ukrývá nekonečná prázdnota, která vás sice nutí jezdit pěkně rychle, ale nijak vás k tomu nemotivuje. Vozový park je o poznání skromnější, jak v předchozím díle a prakticky všechna auta jsou hráči k dispozici od začátku hry. Prostě si tak svištíte pěkně městem a najednou někde vidíte zaparkovanou novou káru. V tu chvíli stačí jen zajet vedle ní a zastavit a už si své pozadí vezete zase v novém.
Nové NFS však selhává i na poli nejdůležitějším, což je jízdní model. Ten má za následek nedotáčivost vozu, jeho zpožděné reakce a nesmyslné chování ať z pohledu závodní arkády, tak z pohledu solidního závodního simulátoru. Asi i proto hráči na Metacritic udělili této hře pouhých 4,4 bodu. Není to špatná hra, jenom je prostě nemastná, neslaná a sama neví, kam by patřila raději – jestli mezi arkády, nebo klasické závodní simulátory.