Preview: blíží se Crysis současného hardware? | Kapitola 3
Seznam kapitol
Ano, hra Crysis, která svými obrovskými výkonovými nároky předznamenává krizi hardware současných PC se pomalu klube na svět (na oplátku za to nabízí neuvěřitelně realistickou grafiku). Datum vydání je stanoveno na 16. listopadu, ale programátoři nenechávají nic náhodě a v rychlosti pilují poslední betaverze a my vám přinášíme exklusivní report nároků na hardware počítače.
V této kapitole se letmo podíváme na možnosti nastavení této hry. Nabídka je vcelku bohatá a proto se dá kombinovat mnoho různých variací nastavení. Pochopitelně v této rané verzi hry část nastavení nefunguje - podařilo se nastavit pouze několik položek a to jen v režimu Low a High, Medium nefungovalo vůbec.
Takto vypadá první pohled na obrazovku nastavení.
Základní nabídka sestává z voleb: Game Settings, System Settings, Mouse, Keyboard Setup a Gamepad Setup. My se podíváme pouze do záložky System Settings. Zde je okno rozděleno na tři záložky, jak ukázuje náš následující obrázek. Na straně si všimněte nepřístupné položky Single Player.
Rozšířená nastavení
Zvuk
První záložka je nastavení zvuku. Kromě hlasitosti můžete nastavit i kvalitu a mužský nebo ženský hlas vašeho obleku (nanosuit). Nastavení různých kombinací reproduktorů chybí a EAX také najdeme až v plné verzi.
Grafika
Obrazovka "Graphics" je už zajímavější. Nastavujeme zde rozlišení - pozor však na skutečnost že nelze nastavit vyšší než 1680x1050. Pokud chcete vyšší rozlišení musíte ručně editovat soubor game.ini v adresáři. Je možné nastavit i Antialiasing, který v druhé betaverzi dokonce už funguje (v mé první verzi klienta nebyl).
Pro ověření vašeho počítače je možné kliknout na spodní gadget "Autodetect Optimal Settings", ale v demu tato funkce ještě nefungovala.
Poslední záložka menu (Advanced) je nejdůležitější. Zde nastavujeme veškeré grafické položky hry. Až vyjde plná hra bude nutné dokonale zmapovat veškerá nastavení a jejich vliv na výslednou hratelnost, aby byla nalezena "zlatá" střední cesta jak si zahrát bez "cukání" se stále dobrou vizuální kvalitou.
Se současnými grafickými kartami a všemi položkami na High je první beta hratelná jen v omezené míře - i majitelé "nadupaných strojů" budou muset v určitých nárocích trochu slevit.
Kvalita obrazu
V testu již plnohodnotné hry se zaměříme na rozdíly v kvalitě obrazu. Mě se v ranné verzi klienta nepodařilo jednoznačně oddělit kvalitu nastavení Low a High, proto jsem použil ilustrační screeny z fóra NVzone, kde jeden uživatel ochotně vytvořil obrázky z novější betaverze, než kterou jsem měl k dispozici já.
Nízká kvalita
První obrázek ukazuje vše nastaveno na Low - kliknutím zvětšete. Ani v tomto nastavení není hra nijak zvlášť ošklivá a jistě je mnohem hezčí než třeba nastavení Low u Bioshocku. Myslím že pro většinu starších počítačů bude toto nastavení maximum co ze hry uvidí.
Vysoká kvalita
Druhý obrázek je už "jiná káva" vše je zde nastaveno na High. Grafická stránka je mnohem lepší, ale na první pohled to až takový radikální rozdíl není. Vyšší nastavení se skrývá v detailech.
Vysoká kvalita + Antialiasing
Poslední obrázek ukazuje nastavení High plus maximální možné AA, které tato hra dovoluje nastavit. Osobně se mi zdá poslední obrázek sice bez zubatých okrajů ale poněkud rozmazaný. Uvidíme ve finální hře, jak bude vypadat ještě možnost Ultra High a jestli bude vůbec hratelná.
Záběr pod vodní hladinu
Na závěr se podívejte na záběr pod vodní hladinu, která je zpracovaná skutečně grandiózně. Fotografie vám mnoho neukáže, ale až budete mít možnost se sami ponořit pod hladinu pak budete skutečně zírat jak reálný pocit to je, tohle se Cryteku skutečně povedlo!